Jag har heller aldrig haft problem att berätta att jag har vestibulit. Och jag har varit tydlig när jag har träffat killar och fått pojkvänner, har inte heller mött någon som har haft något emot det!
Även om jag inte är bättre och hoppas på at ska bli bättre efter att jag fått barn eller när forskningen går bättre (var med i en pilot undersökning ang om att ge sprutor med Botox, som har visat sig fungera i vissa fall, måste dock testas i sverige för att men kan släppa det på marknaden, hälften fick botox och hälften fick koksalt, jag fick koksalt fick jag reda på, vet dock inte hur det har gått, och vad dom kom fram till!)
All undersökning tyder på att det är en speciell typ av tjejer som får vestibulit, hög presterande, höga krav, "duktiga" tjejer som har svårt att säga nej till folk! Jag har lärt mi att tagga ner och tänka mer på mig själv vilket har varit bra! :) fått gå i gruppterapi med tjejer som har haft vestibulit! Bra att kunna prata med andra!
Dock är min sexlust helt borta, kommer fram ibland när den vill, det är ganska jobbigt och påfrestende för oss! Det blir kanske sex för mig om det är en bra period för min lust en gång i månaden typ. inte penetrerande då såklart för det kan jag inte ha alls!