• LNE

Amerikanska pannkakor

Min nya favorit till frukost eller lunch

Amerikanska pannkakor

2½ dl mjöl
    2½ dl mjölk
    2 tsk bakpulver
    ½ tsk salt
    1 msk socker
    1 ägg

Gör det nyttigare genom att använda dinkelmjöl och ekologiskt socker el råsocker.
    Ingen sylt! Utan hacka frukt/bär som kiwi, äpple, jordubb osv.

• Svar på tråden Amerikanska pannkakor
  • Kibell

Det receptet brukar jag med göra Men jag har också 2 msk smör i. Sen brukar jag även ha lite vanillinsocker och kanel. Till det har jag äppelmos. Supergott

♥Älskar min Isabelle♥
  • Teskedsmamman

Byt även ut mjölken till havremjölk, pannkakorna blir MYCKET godare!!! (även vanliga pannkakor)

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • The Mommy

Mums jag vill ha pankakor nu juRäcka ut tungan

• cleopatra2

mm,jag äter dom med florsocker och maple syrup

• Mamma PI

Tackar,, nu vankas det pannkakor till mellis i em,, blir säkert poppis när barnen kommer hem. // Ivanoff

• Maraschino

Hur mycket smet har man till varje?? Och hur länge ungefär ska man grädda de??

Funderar på att göra såna till ungarna på lördag!!

• Mamma PI

Halloj,, alltså mina pannkakor blr svarta runt hela kanten???
    kan det bero på att jag använder havremjölk istället för vanlig mjölk då vår påg e allargisk??

• LNE

av en smet (receptet jag lade ut) så får jag ut ca 10-12 stycken. Smeten blir ju tjock så man klickar ut ca 3-4 stycken i pannan samtidigt. Jag gräddar på 4:an el 5:ans platta i ca 2 minuter på varje sida

• Maraschino
    LNE skrev 2008-01-17 16:24:59 följande:
    av en smet (receptet jag lade ut) så får jag ut ca 10-12 stycken. Smeten blir ju tjock så man klickar ut ca 3-4 stycken i pannan samtidigt. Jag gräddar på 4:an el 5:ans platta i ca 2 minuter på varje sida
    Ok, tack för det!!

Ska definitivt testa i helgen?? 

Någon som vet hur Mapel Syrup smakar!? Hade varit kul att ha det till!
  • Chutzpah

Maple syrup = lönnsirap.

Den har en väldigt speciell smak... man kan intelikna smaken med något annat.

Lie äkta smör och lönnsirap på fluffiga amerikanska pancakes och jag är i himmeln.

• pluppfamiljen

Jag brukar steka mina amrikanska pannkakor ungefär som man gör socker kaka först de blöta indigrienserna som ägg och socker och mjöl sen blandar jag mjöl och bakpulver som jag försiktigt rör ner i smeten, det ska vara klumpar i.  

• Maraschino
    Chutzpah skrev 2008-01-17 18:48:36 följande:
    Maple syrup = lönnsirap.Den har en väldigt speciell smak... man kan intelikna smaken med något annat.Lie äkta smör och lönnsirap på fluffiga amerikanska pancakes och jag är i himmeln.
    Lönnsirap heter det ja!! Kom inte på det igår när jag skrev!!

Jag har hört något om att det smakar rökigt stämmer det??
Svar på tråden Amerikanska pannkakor