• Fiansess

Gravidförsäkring??

Snälla hjälp mej att välja en försäkring. Det börjar bli dags nu, v28 imorgon. Skulle tecknat en för länge sedan och har inget bra svar på varför jag väntat :).

Vilken har ni? Fördelar, nackdelar?
    Priser? Vad innehåller de?

• Svar på tråden Gravidförsäkring??
  • Mirlinda

Hej! Ring till Trygg Hansa, har hört att dom har bra gravisförsäkring..

• Majuni

Jag hade skandia... den finns som gratisförsäkring och man kan betala också... runt 900 har jag för mig..
    Vet inte riktigt vad den innehåller, men jag födde några veckor för tidigt och medan vi låg på neo så fick jag 200 kronor per dag..
    Det var ju mycket trevligt när de pengarna kom och ännu trevligare att min prins mådde bra..

• Fiansess

Ja som sagt det finns ju en del :). Vad är bäst. Att ta en gratisförsäkring eller en som kostar? Vad är vanligast innan bebisen är född?

• Majuni

Att ta en gravidförsäkring innan barnet är född?

Ja, att ta den som kostar, kostar ju men den får du ju mera på om det skulle hända något!
    Man hoppas ju att slippa använda sig av försäkringar, men de är ju bra att de finns..

babyfia skrev 2008-01-16 22:33:04 följande:
    Ja som sagt det finns ju en del :). Vad är bäst. Att ta en gratisförsäkring eller en som kostar? Vad är vanligast innan bebisen är född?
  • Toka2

Folksams kostar 660:-

Vi hade TryggHansa till första barnet, och fick tyvärr nytta av försäkringen. När det som inte får hända händer kan pengar inte ersätta det som verkligen är värt något, men räkningarna måste betalas ändå, och då är man jäkligt glad att man faktiskt tecknade den där försäkringen.

Till andra barnet blev det också TH. Nu, till tredje, har vi valt Folksam.

Ring runt och fråga, läs på hemsidorna. Det är väl värt att jämföra!

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • mukis

jag tecknade en idag på trygg-hansa.. Den är gratis! gå in på deras hemsida och teckna där du ocksÅ!

• mukis

Mammabarn hette färsäkringen föresten!

• Fiansess

Majuni: Hehe ja det lät ju knas haha. Jag menar såklart att sen när bebisen väl är född så tecknar man ju en ny barnförsäkring. Var lite oklar så här på kvällskvisten :).

Tack för alla svar. Ska ta tag i detta imorgon och surfa runt lite!

Hoshi: Tack för länken!

• Dofilus

Vi hade besök av en "försäkringsförmedlare" och enligt henne är de där gratisförsäkringarna mer eller mindre värdelösa. Man får helt enkelt vad man betalar för. Alltså ingenting.

• Dofilus

TS: På www.trygghansa.se/bebis/ kan du boka tid för ett gratis hembesök. Vi gjorde det och gick igenom alla våra personförsäkringar. Efter det var vårat skydd mycket bättre men till samma kostnad som tidigare då bara jag hade försäkringar.

Svar på tråden Gravidförsäkring??