• zingoalla

Ni med Diskbråck eller andra ryggproblem vad har ni för jobb?

Jag opererades för diskbråck nov-06 och har fortfarande inte kommit igång med arbete.Arbetstränade på mitt jobb som lokalvårdare i somras men det funkar ej.Får ont om det är för tungt,vridningar eller om jag står framåtlutad,sitter eller står för länge.
    Är anställd av kommunen som har gjort en omplaceringsutredning men har ej kunnat hitta nytt jobb till mig.Så nu går jag något som heter kompleterande uppdraget på arbetsförmedlingen.Det innebär bla att man får möjlighet att ut på arbetsplatser och göra arbetspraktik.
    Egentligen borde man se detta som världens möjlighet att hitta sig ett nytt jobb,men inte jag blir istället smått deprimerad.Jag har ingen dröm om nåt jag vill bli,innan har jag jobbat i livsmedlesbutik och det var roligt men även det är ju för tungt nu.
    Alla är på mig att plugga,men till vad har ingen aning.Har suttit och läst igenom yrken från a till ö...
    Så jag tänkte att ni kunde ge mig lite tips på vad ni klarar och vad ni har för jobb.

• Svar på tråden Ni med Diskbråck eller andra ryggproblem vad har ni för jobb?
  • L jung

Jag har haft diskbråck som fick självläka. Det tog 2 år. Blev inte omplacerad utan jobbar kvar som vårdbiträde i öppna hemtjänsten än idag... 10 år senare och 20 år i yrket!

Tag chansen nu och känn efter vad det finns för något annat som du kan jobba med!! Jag fick aldrig den chansen....

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Leva livet, nu ska jag leva livet! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • 68an

Jag arbetar som säljare inom hockey och sitter mestadels. Nu har en del med ryggproblem svårt att sitta mycket men efter mina skador så är det inte så för mig...att stå still är den värsta kroppsställningen.
    Jag fick också byta bana efter olyckan som skada min rygg.

Lycka till!

Ps. Försök få till arbetsträning, prova på en massa olika yrken. Jag gjorde det länge och väl, allt för att hitta nåt som passa min hälsa och intresse.

• zingoalla

ja,visst borde man passa på att prova,det är ju bara det att fantasin tryter å jag kan inte komma på lämpliga yrken att testa.
    Ska kanske få vara på en vårdcentral och testa hur det är att vara läkarsekreterare.

• 68an

Jättebra! Då har du ju en idé så kolla upp om möjligheten finns att prova det!
    Sen får man kanske göra som jag gjorde tilslut, testa vad som helst, tom testa sånt som du tror att du inte skulle gilla. Ibland tror man sig veta att man vet vad man själv gillar att jobba med men ibland har man väldigt fel så prova, prova allt du får chansen till, det går att avbryta om det är för jäkligt. Det är det enda sättet att få reda på vad man tycker är kul

• zingoalla

ja,egentligen vill jag ju prova prova....för det här är ju världens chans...men ge mig förslag nån då...inget där man behöver kunna språk bara.

Svar på tråden Ni med Diskbråck eller andra ryggproblem vad har ni för jobb?