• Trollemora

theralen vid adhd

vi har nu fått theralen utskrivet till vår son som misstänks ha adhd.  undrar om andra använt det till barn med den diagnosen? han får det på kvällen för att kunna varva ner och somna.
    Fått det en kväll och i dag så tyckte de han va för lugn på dagis? Hmm
    svårt att veta om man ska medicinera sitt barn och va han själv upplever. man vill ju inte att han ska känna sig borta fårn verkligenheten men dr sa att denna medicin inte skulle sitta i till följande dag. Gav honom i går fem droppar, minskade i dag till 4. får se hur det går i morgon.

vad värmer ett mammahjärta mer än att höra sina barn säga; Mamma jag älskar dig
  • Svar på tråden theralen vid adhd
  • Andreas B

Med reservation för din sons ålder/vikt så tycker jag 5 droppar är ganska mycket och jag hade strävat efter så låg dos som möjligt (3 droppar?).

• Trollemora

har läst på fass man ger mellan 5-10 droppar till barn som är 5 år upp till va  det nu va. Han är en rätt stabilkille både längd och viktmässigt men vi har nu minskat till 4 droppar, får se v de säger på dagis i dag om hur han har varit. annars sänker vi till tre i dag och se hur det funkar för i går somnade han på 4 droppar ändå på en halvtimme och det är ju ingenting...

• Trollemora
    Andreas B skrev 2008-01-17 00:26:25 följande:
    Med reservation för din sons ålder/vikt så tycker jag 5 droppar är ganska mycket och jag hade strävat efter så låg dos som möjligt (3 droppar?).
    glömde fråga hur du har erfarenhet av dessa droppar?
  • ulricaa

Min son har inte adhd, men han har haft (har) theralen för sin sömnstörningar. Jag använder dem bara i yttersta nödfall, nån gång var tredje månad, just pga att han blir så seg dagen därpå.

Liam är 3½ och har tre droppar ordinerat.

Har din son testat melatonin?

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Trollemora

nej det har han inte gjort, hans läkare ansåg att theralen va det han skulle prova.

i dag har han varit som vanligt så vi kommer köra på 4 droppar nu. han sa själv spontant i dag att han tycker det är skönt att kunna somna på kvällen och att vill ha  dropparna.

• Halv brasilianskan

Hej

MIn son har theralen då i enstaka fall o då får han 4 droppar som läkaren har sagt att han ska ha annars går han på melatonin innan han ska sova för natten men den verka inte funka längre.
    Av theralen bli liam inte så glad dagen efter så gnällig o seg .

• F i f f i

Oj, vad olika det verkar vara!! Min son är snart två och ett halvt år och väger ca. 13 kg. Han har inte adhd men kan inte sova utan Theralénet... han får 9 (!) droppar varje kväll. Lägger sig klockan 19.00 på kvällen  och är sedan igång i FULL FART klockan 06.00 på morgonen.

• Trollemora

ja det verkar va jätte olika det är väl därför man ska hitta sin inviduella medicinering theralen. i kväll gav vi åter fem droppar... han somnar inte på stört men det är skillnad mot innan då den som nattade honom inte kom ner förrän efter halv tio, tio och nu kan man komma ner redan vid kvart i åtta, åtta och han tycks verkligen vilja ha sina droppar för han vill kunna somna och tycker själv att det va skönt att kunna somna utan bråk och tjat innan. vi får s hur han är i morgon, vi är lediga så därför testade jag åter 5 droppar.
    Han va op strålande humör idag när vi gjorde mellanmål, vi hade så mysigt så kan dessa droppar leda till att vi kan få lite fler fina stunder på dagarna för att han är utvilad så får man väl anse att det är värt att medicninera sitt barn.

• Tesie

Min son har ingen diagnos, men kommer göras en utredning på honom. Han har sömnstörning och äter Theralen, han är 5 år och äter 7-8 droppar på kvällen.

Det tar ungefär 3 dygn för kroppen att vänja sig vid medicinen så de inte är dödströtta dagen efter.

• Eldo

Fiffi
    Äntligen någon som har samma erfarenhet som vi!
    Vår son påverkas inte alls dagen efter av theralen!
    Till och med samma tider! Och, FULL FART och inte alls trött eller slö!
    Kan tillägga att vår son får 20-30 (!!!) droppar och har fått detta länge. Han är nu 5 år och väger 23 kg.
    10 droppar har ingen som helst effekt på sonen!
    Jag tycker det är väldigt intressant att visa barn blir jättehänginga dagen efter på 3 droppar och andra märks det inte alls på trots att de kan få upp till 30 droppar.
    Har följt en liknande tråd om theralen. Tycker det är väldigt intressant!

Svar på tråden theralen vid adhd