5 års kontrollen på bvc
Min son fyller snart 5 år så det är snart dags för 5 års kontrollen på bvc. Vad är det de tittar efter då?
Min son fyller snart 5 år så det är snart dags för 5 års kontrollen på bvc. Vad är det de tittar efter då?
vadå ska du äva med honnom innan eller?? Nej jag vet facktiskt inte! kanske att dom kan hoppa gemfota stå på ett ben osv!!
Viseversa: Nej jag ska inte öva! Jag är bara nyfiken på vad som kollas. Jag tycker att ett barn ska väl ta allt i sin egna takt. Men man måste väl ändå få vara nyfiken.
Jag vet inte riktigt, men vi fick i dagarna ett brev från BVC om 4-års kontrollen som man skulle läsa tillsammans med barnet så att det är förberedd när det väl är dags, kanske ni oxå får snart om 5-års kontrollen...
men jag skojade ju bara! men det kanske inte var så kul! men jag tror dom kollar balans och sånt! Visar bilder så får dom säga vad dom föreställer!!
Är det inte vid 5 år man gör hörseltest.
Undrar om dom inte ska ha spruta också när dom är runt 5.
Hörseltestet gjordes när han var 4. Men de kanske återkommer då dom är 5 också?
Hörseltestet stod det om i 4-års brevet vi fick, liksom syn, gå balansgång, räkna & rita...
här har man ingen koll förän vid 5½
har för mej att dom får måla en gubbe som jämförs med den de målade på 4års kollen
åxå spruta sen kommer jag inte ihåg om det va nåt mer
Vi fick även hem en lapp där fröknarna på dagis skulle svara på några frågor om barnets utveckling.
Tack för era svar!
Var på 5 årskontroll i tisdags fick spruta i armen, stå på ett ben i ca 15 sek, hoppa på ett ben, klippa ut en cirkel, lyssnar och förtår saga utan bilder, pratar så man förstår, räkna till 10