Kryxan: NEJ! jag avlivar INTE för att jag ska ha barn!!!!!!!!!!!!!!!! Min hund har länge varit lömsk. Gjort utfall mot både barn och vuxna. Dock aldrig bitit någon, men det är kanske en tidsfråga. Har varit hos en hundpsykolog utan resultat, gått kurser och gjort så mkt jag kunnat! Han är 9 år snart, och jag rådfrågade min veterinär om detta för ett bra tag sen, dom var helt inne på att när det inte finns mer att göra, när hunden visar agg, då är detta det enda rätta. Dom sa också att hunden mår inte bra själv av att vara såhär. Okej, det var dumt av oss från början kanske, att ta denna hund. Han var 1 år gammal och vi har ingen aning om vad som hänt innan. Det enda jag vet är att hans pappa också var lite aggressiv. Vi trodde väl att vi kunde fixa hunden med träning och hjälp. Men tyvärr. Nu har vi bott både på landet och i stan, han är ändå likadan. Har en till hund, en tik, hon är gudasnäll och visar inget av det han gör. Nu vet vi också var hon kommer ifrån, hennes föräldrars bakgrund och haft henne sen valp. Tack ni som förstår. Det ÄR jobbigt för mig detta. Men jag kan inte behålla hunden bara för han är snäll mot mig. Riskerna är för stora.