• 3 hjärtan

hur länge kräktes era "kräksbarn"?

min son är nu 4 månader och är ett sk kräksbarn, det är byten på runt 4 ggr per dag, men skulle man vilja ha honom ren helt så skulle det säkert kunna vara upp till 10 om det ville sig illa.

jag behöver höra hur länge era små kräktes, så jag kan se slutet på det här någonstans...

han är världens goaste kille, men tycker synd om både honom och oss nu. han älskar t ex att sitta i knät och hoppa, men det dröjer ju inte många sekunder till han kräks. ibland räcker det att bara lyfta honom från ryggläge till sittläge eller tvärtom för att han ska kräkas.

• Svar på tråden hur länge kräktes era "kräksbarn"?
  • madelation

Mina har alla vart kräkbarn,,men det har slutat när de börjat med mat,,,
    Som matburkarna från 8 mån,,där det är lite större bitar o magen får jobba lite mer än med välling o gröt,,,,,
    Jösses,,överallt ligger dessa spytrasor,,,min axel stinker,,,håret på vänstra sidan luktar konstant spya tycker jag,,men det går över

• snuttan2

har för mig att han slutade runt 8 månader...

• JennL

Det började bli lite mindre efter vi börjat med riktiga matportioner (tror jag..) och sedan slutade hon helt när hon slutade att amma mellan 9-10 mån. ( På slutet kräktes hon inte mycket alls)

Mamma till en prinsessa på 1,5 år
  • 3 hjärtan

okej, så då är det ett tag kvar då... men då har jag i allafall ett slut i sikte.

tack för era svar

• Zorba1980

Min son började kräkas betydligt mindre när jag kontakte en läkare och fick utskrivt Enfamil till han. Ersättning/vällin för reflux barn (kräkbarn).
    Detta hjälpte oss jättemkt, visst kräktes han fortfarande lite då ochdå men inte alls som innan!

Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
  • Sommarkänsla

Min dotter var ett riktigt kräkbarn, och jag fick gå över till att helt ge henne Emfamil vid 3 månaders ålder, eftersom hon ökade dåligt i vikt. Det hjälpte! Från att ha kräkts cirka 5-6 gånger efter varje måltid blev det nu kanbske bara en, och då bara lite... Dessutom luktade inte emfamil kräk illa. Hon slutade kräkas helt när hon var cirka 13 -14 mån...

• bambigirl

Sonen slutade nästan helt vid 5 månader då han började äta lite mer än bara smakportioner. Han slutade helt vid 7-8 månader (då vi slutade dagamma).

Dottern (som varit en mkt värre kräkis än sonen) slutade kräkas kaskader vid 2 månader. Nu är hon 3 månader, fortfarande flera klädbyten per dag och ändå blöt fram på bodyn oftast. Men det har blivit bättre och jag hoppas på att smakportionerna ska minska det ytterligare.

• NovaSötis

Våran dotter sltade kräkas strax innan 1 års ålder.... en väldigt lång tid tyckte jag... och alldeles för många klädrer som blivit förstörda

• FilipKevinsMamma

Min äldste pojke kräkte tills han var drygt 11 mån
    Min yngste pojke kräkte tills han var 1½ år, varför vet de inte
    Min flicka på 6 månader nu kräker knappt nånting mer, max 1-2 ggr om dagen

• Liiii

Min son har reflux och han äter medicin mot det men kräkningarna blev bätttre när jag började med mat och när jag blandar i Nestargel i ersättningen han får på kvällen. Vi provade enfamil till honom men det funkade inte. Nu är min son 7,5 mån och kräks nästan aldrig tack vara nestargel och medicin mot reflux.

Lukas 070530
  • Tuvelisa

Min flicka slutade när jag slutade amma och hon börjad äta mat ca 8 månader.

• Tuvelisa

Min flicka slutade när jag slutade amma och hon börjad äta mat ca 8 månader.

• MissSummer

Varför kräks småbarn? :) har jag alltid undrat

• klurifax

Så länge jag ammade (10 mån) kräktes han, men ju mer fast föda han åt, desto mindre ofta kräktes han.

• bambigirl

Miss summer: oftast för att de har en omogen övre magmun som inte sluter tätt. Om de kräks kaskader en meter ut i rummet kan det även vara en för trång nedre magmun.

• 3 hjärtan

så det verkar vara pga av flytande föda lite överlag tycker jag det verkar som när jag läser era inlägg... ska ta upp det med bvc igen om man kan göra nåt,som enfamil och nestargel som ni pratar om...

• Miew

Min son slutade vid 14 månader, ca. Min dotter vid 8 månader...

Viggo & Grys mamma
  • dorothea

Tills jag slutade amma vid 8 månader. När han började äta mer fast mat minskade kräkandet.

Svar på tråden hur länge kräktes era "kräksbarn"?