• Imperia

Ljusa upp brunt hår?

Hej!
    Jag har nu till sommaren tänkt att ljusa upp mitt hår men jag har ingen aning om hur jag ska göra!
    Min hårfärg är brun/mörkbrun och jag skulle vilja ha några nyanser ljusare men hur gör jag då? Måste jag verkligen bleka håret först och sedan lägga en ljusbrun toning?
    För det lär väl inte funka att färga håret i en ljusbrun nyans över mitt mörka?

• Svar på tråden Ljusa upp brunt hår?
  • Amelié77

Kan du inte bara lägga i några ljusa slingor? Då blir ju helheten ljusare även om håret inte är helt enfärgat.

• Imperia

har funderat på det också men grejen är att jag ska göra det själv hemma och vill absolut inte få blondt hår!
    Kan man göra ljusare slingor själv utan att dem blir blonda?

• Pyssel

Jane Hellens Moodserie har två produkter som både bleker och färgar men resultatet blir inte lika ljust som när man blonderar; 102 och 103 är siffrorna på paketen.
    Lycka till!

• Imperia

Åh! Det låter ju jättebra! Ska traska iväg till affären o kika någon dag. Är dock fortfarande lite skraj att jag kommer bli blond eller en påsk-kyckling=P
    Hur ljust blir det tror du Pyssel?

• Pyssel

Dom produkterna ljusar upp till 4 nyanser men dom kan du ha i 5 minuter upp till 40 minuter beroende på hur ljust du vill ha. Tvätta av slingor efterhand tills det är så ljust du vill ha det. Inte så komplicerat som man lätt tror.
    På tal om Moods braighet så måste jag här oxå få lägga in ett HURRA! Har i flera månader tappat groteska mängder hår. Har haft en ganska mörk färg men så idag så blekte jag håret och färgade över med deras askblonda. (på gula skiftningar dessutom) Blev kalasbra och helt plötsligt så tappar jag inte hår. Vet inte varför men så är det. Jag ÄLSKAR Mood! Billiga och bra produkter. =)
    Kram på er!

• Imperia

Men vad bra!
    Jo Mood är verkligen bra. Billiga men hållbara produkter.
    Och grattist till hårframgången!

• ming

Det är nog ingen större risk att de blir blonda om du slingar hemma. Då måste du verkligen gå in för det. (Det är svårare än man tror att göra mörkt hår ljust!)

• KAH

Jag har också mörkbrunt hår (naturligt i alla fall), men just nu har jag en toning och ett par breda folieslingor. Gjorde hos frisören, det blir snyggast så tycker jag.

Jag har ingen bra erfarenhet av att ljusa upp håret på egen hand. Det blir ingen skillnad för min del. Kanske bara är mitt hår som är så jäkla motståndskraftigt

Svar på tråden Ljusa upp brunt hår?