• Anna B

Köpa amningsbh under graviditet-vilken storlek?

Mina bh:ar börjar bli för små och ffa ger axelbanden för dåligt stöd. Jag är i v 17 och får väl räkna med att bli större, både runtom och i kupstorlek. Jag hittade en jätteskön amningsbh utan bygel som satt riktigt bra, men kostade såklart därefter. Hur mycket växer brösten egentligen under resten av graviditeten och fram tills de "stabiliserat" sig vid amning? Måste man köpa flera storlekar under graviditeten eller går det att köpa något för stort nu för att slippa köpa nya senare?

• Svar på tråden Köpa amningsbh under graviditet-vilken storlek?
  • Eken

Det är jättesvårt, jag köpte en del innan, men de är för små nu. Köpte två nät/sport bh:n när jag var i vecka 37. De trivs jag bäst i nu.

• Linda 23

köp en strl större än va du har nu. det gjorde jag å det funkade. men det är nog bäst att vänta tills efter förlossningen

• DaCiss

Vänta tills efter! Mina växte över 3 storlekar och även om jag skaffade en efteråt visade den sig vara för liten efter någon vecka och jag fick mjölkstockning... Köp efteråt!

• mest mamma

Hej!
    Håller med DaCiss, vänta tills efter förlossningen och köp inte en BH som sitter för hårt, varken runt om eller för små kupor eftersom det inte skall klämma åt på brösten för att minska risken för mjölkstockning. Själv har jag när jag känt av början till mjölkstockning, duschat varmt och masserat brösten och haft inlägg av ull i bh:n.
    Lycka till. Mest Mamma

• Emma mamman

Nej, man har ju ingen användning av amningsbehå under grav, och efteråt är det så olika hur mycket brösten växer.

• Rosis

Jag gick upp en storlek när jag var gravid och en till
    när jag började amma.
    Jag tycker det är värt att läga en slant på ammning Bh.
    Jag köpte flera "billiga" som inte alls var bra, ångrade att
    jag inte köpte en eller flera ordentliga med bra kvalite
    m.m på en gång

• Anna B

Tack för svar! Jag har hittat större vanliga bh:ar till humant pris (Lindex), så jag väntar med amningsbh tills det är dags.

• Lilla Linnéa

När du ska köpa amningsBH så testa med amningsinlägg innanför!

• Jossebell

jag köpte en "tillväxtbh" på en sån där riktig underklädesbutik enl rekommendation av min BM. Den kostade 300-400kr. Egentligen bara en vanlig BH utan byglar.
    Sedan köpte jag ett BH-linne på kapahl för runt 60kr.

Isidor är nu snart en månad och jag har fortfarande bara de två och växlar mellan. Har aldrig ägt en ammningsbh vi får väll se om jag unnar mig en frammåt vår/sommaren...

• Twilight

Jag hade storlek DD innan jag blev gravid, när jag fött o skulle ha amningsbh fick jag köpa G... Vad blir det då, 3 storlekar?!

• vanilla

Måste bara få tipsa om apotekets amningsbh, den är helt gjord i stretch och jätteskön. Framför allt är det ingen spets på den! (Spets kliar!!!) Mina bröst har växt så att jag inte ens kan ha de bh:ar jag köpte för två månader sen och jag är bara i v28

Svar på tråden Köpa amningsbh under graviditet-vilken storlek?