moira80 skrev 2008-01-18 12:13:39 följande:
hoppsan vad saker ändras..när jag läste var den inte en högskoleutbildning och hälften så billig! den jag läste var privat så pengarna fick jag hosta upp själv, men det kanske är annorlunda på högskolan..ring dom och kolla! högskolepoäng ser ju alltid bra ut däremot och kursplanen är samma som jag hade, jätteintressant att läsa om näringsfysiologi osv, kan rekommendera den varmt..fast det är mycket fakta att plugga in..fick göra om ett prov minns jag och då kostade det extra!
Det står att inga förkunskaper krävs, så då är det inte så att man måste ha läst gymnasiet för att få gå den antar jag??
Jag är verkligen jätte intresserad av att gå den, men jag vet inte hur jag ska ha råd bara, det kanske finns en liten möjlighet att försäkringskassan kan betala den åt mig, jag menar kan det leda till ett jobb så är det ju jätte bra.
Jag har haft aktivitetsersättning i 4 år därför att jag är sjukskriven, men nu vill jag försöka komma ut i arbetslivet. Min handläggare har tjatat på mig om att jag ska träna på gym eller alla möjliga andra sporter och kurser men jag har inte kännt att jag haft någon ork eller motivation så jag har inte velat, trots att dom hade betalat, men nu ska jag prata med dom och se om dom kanske kan betala den här kursen eller en stor del av den, för annars har jag inte råd.. hoppas hoppas.. :)