• Jet007

Hur får man tiden att gå???

Alltså jag undrar hur ni andra gör för att få tiden att gå snabbare. Jag är i vecka 7 nu. och tiden bara masar sig fram. Innan jag blev gravid tyckte jag att tiden bara forsade fram att det bara var måndagar o fredagar i veckorna, men nu går det SÅ långsamt. Kan ju var för att man mår som om man vore bakis. Vore kul med tips om det är någon som känner samma sak som jag!

• Svar på tråden Hur får man tiden att gå???
  • Litetdahl

Jadu, jag undrar samma sak. Är i vecka 6 och det känns som att jag varit gravid i en hel evighet... Inget bra tips...

• Jet007

Skönt att höra att det är någon mer som känner likadant, får väl typ börja med någon sjukt tidsödande hobby, sticka en kofta eller nåt ha ha ha!

• WimZy

Hihi, så kände jag också i början, men tiden går fortare än man tror. Nu är jag i vecka 37 och tycker att allt har gått så fort!

• Nyfiken gul

jag jobbar så jag har inga problem med att få tiden o gå..

Är i vecka 16 nu och ÄNTLIGEN kan man börja leva igen då jag mått illa konstant i 8 långa veckor.

Jag har jobbat hela tiden o har ett jobb där timmarna verkligen rusar iväg.. Så för mig har jag bara måndagar o fredagar.. resten av veckorna går bara puts väck...

• Lisa E

Det är tyvärr en enda lång plåga på 9 månader när man längtar så. Men vips så är man nästan i mål och istället för en "uppräkning" till halvtid är det en nedräkning mot bf. Men försöka att hålla dig sysselsatt det har hjälpt mig. Passa på att göra sånt som du kanske inte kommer kunna göra den första tiden sen när barnet är fött.

• CityMum

Hehe... Ja, jag vet precis hur du/ni känner dig/er...
    Jag har motsatta problemet just nu; att tiden bara flyger iväg och jag önskar att jag kunde stoppa den ibland för att hinna njuta extra mycket av min dotter som hunnit bli fyra månader..

Ett bra tips under hela graviditeten, för att få tiden att gå, tyckte i alla fall jag var att passa på att göra såna saker som man sen inte kommer att kunna göra på ett tag, t.e.x. gå på bio, unna sig middagar på någon mysig restaurang o.s.v..

Men jag vet, det är hopplöst! Speciellt i slutet av graviditeten sen. Jag gick dessutom över en vecka. Det var seeeegt!

• LittleMissN

Hej på er! :)

Håller med er, är "bara" i v6 (5+0) och tycker tiden går hur sakta som helst, fast att jag har och göra under dagarna!

Vill ju iaf komma till den tiden då det är utom fara för bäbis! :) Har en bakomvarande mf i v.12+ så det kan ju vara det som spökar! :/

Kramis  

• Piggo

Jag är i vecka 14, och jag tycker att tiden bara har forsat fram! Fast, nu när jag tänker efetr så beror det nog på att jag trodde att jag var i vecka 6-7 men när jag gjorde VUL så visade det sig att jag var i slutet av vecka 12...

Jag hoppas bara att tiden fortsätter gå såhär fort!

• Cedergren

fy ja jag jobbar med heltid men tycker mer tiden går långsamt.
    jag tror det är för jag alltid sitter vid datorn o kollar runt då blir man så medveten om hur långt tid man har kvar.

tror inte det finns så mycket att göra man får bara försöka sluta tänka på det haha nog lätt men ja något måste man ju göra. min kusin ska snart föda så då lär väll tiden går fortare när man får se en liten bebis växa .:)

längtar tills jag är i v 25 sen kommer de kännas b'ättre.

förlorade mina tvillingar i v 20 förra året. så igentligen skulle jag fött dom nu i januari så man känner sig lite deppig när man får börja om .. blää..

• Runguska

Jag  minns hur det var de första veckorna, dagarna var långsamma och jag hade koll på exakt hur många timmar och minuter graviditeten varat. Nja, inte riktigt, men nästan. Exakt när det vände vet jag inte, men nu tycker jag nästan det är svårt att veta vilken vecka jag är i om jag inte tänker efter.

Hur tiden började gå snabbare vet jag inte riktigt, men jag försökte göra så mycket jag kunde så som att renovera hallen, rensa ur lägenheten. Så att hålla sig sysselsatt, i den mån det fungerar är nog det bästa. Alternativt att resa bort möjligtvis... om det nu finns möjlighet.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Suneboll

Jag tycker det är superdryyyygt!
    Förra fraviditeten var toppen men ändå tyckte jag att tiden gick så långsamt...veckorna bara sniglade sig fram, folk sa att det blir bättre med 2an, för då hinner man inte tänka så mkt, men jag tycker det är lika hemskt drygt, är bara i v 10 och tycker att det redan varat en evighet ;0)

• MCL

Åh samma här - dagarna går sååå lå ngsamt. Man vill bara komma över första tröskeln. Typ vecka tolv, 13. Sen blir det nog annat.

• Mab

Är inte säker på vilken vecka jag är i, av olika orsaker, och det gör att tiden går så långsamt. Enligt olika räkningar, på olika sidor på nätet, är jag mellan v.12 och v.14. hade aldrig haft en aning om att två veckor kunde verka var en så lång tid.

Skall på UL i början av februari, får veta vecka då, men GUUUUD vad tiden går långsamt tills dess.

Svar på tråden Hur får man tiden att gå???