• Buffis

Runda nappar

Är det någon som har dom "runda"napparna? Min lilla tjej vägra att ta napp och har testat ALLA nu förutom dom. Är det någon här som rekomendera dom eller testat dom? Bra eller dåliga?

• Svar på tråden Runda nappar
  • mammaNena

Mia har bara använt sånna. Hon tog aldrig platta, så det va bara en slump att vi köpte de runda, sen va det problemet löst! Bor du nära Ge-kås, så finns dom där till ett betydligt bättre pris!

• Buffis
    mammaNena skrev 2008-01-17 16:32:06 följande:
    Mia har bara använt sånna. Hon tog aldrig platta, så det va bara en slump att vi köpte de runda, sen va det problemet löst! Bor du nära Ge-kås, så finns dom där till ett betydligt bättre pris!
    Nä tyvärr så gör jag inte det men är där ganska ofta. Dom har ju inte dom i vanliga affärer verka det som så jag beställde dom nu på nätet. Tänkte jag får ju prova dom iaf sen kan man ju handla dom där. Hoppas hon tar dom för det är så himla jobbigt både för henne och mig att hon ska använda mig som napp och blir då så sur att det kommer mjölk också på köpet då hon inte är hungrig. Hade verkligen underlättat!
  • mammaNena

vi köpte på baby huset. ligger i varberg. en dyr baby affär. tror ett 2 pack kostade 59:- på gekås ligger dom på 15-20:- om jag inte minns helt fel. Jag brukar verkligen ladda upp när jag kommer dit. iof bor jag inte mer än 3 mil ifrån. men det e bra att ha nappar hemma

• delfin73
    Buffis skrev 2008-01-17 16:30:49 följande:
    Är det någon som har dom "runda"napparna? Min lilla tjej vägra att ta napp och har testat ALLA nu förutom dom. Är det någon här som rekomendera dom eller testat dom? Bra eller dåliga?
    Min mellanpojke tog bara "kulnapparna",vi köpte/köper bambino och de kan du köpa på alla barnvagns butiker.
    Esska har också kulnappar men de är inte så söta tycker jag .

Vi provade också alla på marknaden bla nuk som många säger att "alla" barn tar,men icke han .
    Mvh M
  • mammaNena

Ska tillägga att det är bambinos nappar vi har.

• Buffis
    mammaNena skrev 2008-01-17 16:39:39 följande:
    vi köpte på baby huset. ligger i varberg. en dyr baby affär. tror ett 2 pack kostade 59:- på gekås ligger dom på 15-20:- om jag inte minns helt fel. Jag brukar verkligen ladda upp när jag kommer dit. iof bor jag inte mer än 3 mil ifrån. men det e bra att ha nappar hemma
    jaa precis. Jag köpte 3-pack för 90 kr...snacka om dyrt!!! :-/
  • Buffis
    delfin73 skrev 2008-01-17 16:39:42 följande:
    Min mellanpojke tog bara "kulnapparna",vi köpte/köper bambino och de kan du köpa på alla barnvagns butiker.Esska har också kulnappar men de är inte så söta tycker jag.Vi provade också alla på marknaden bla nuk som många säger att "alla" barn tar,men icke han .Mvh M
    Nä inte min tjej heller. Hon totalvägra helt alltså så jag hoppas dom runda kommer att funka. Jag beställde dom på nättet nu så vi få se om hon gillar dom. Håller tummarna..
  • Buffis
    mammaNena skrev 2008-01-17 16:40:04 följande:
    Ska tillägga att det är bambinos nappar vi har.
    Det finns väl inte så många som gör dom napparna eller? Har bara sett Bambinos märke på dem.?
  • DeAMiB

Min tjej vägrade platta nappar, testade alla möjliga, silikon o latex alla märken men nää hon vägrade. När hon va 2 månder hittade jag bambinos runda latex nappar, sen den dagen dom kom på posten har hon sugit på napp. Testade när hon väl vant sig med platta men det funkar inte, hon ska helt enkelt ha runda!

Amanda min lilla solstråle
  • Ellasario

personligen har vi aldrig haft napp och det funkar hur bra som helst, kanske värt att fundera på, inte alla barn behöver napp :)

• Buffis
    Ellasario skrev 2008-01-18 08:44:08 följande:
    personligen har vi aldrig haft napp och det funkar hur bra som helst, kanske värt att fundera på, inte alla barn behöver napp :)
    Nä absolut inte men hon har sånt stort sugbehov så det vore jätte bra både för henne och för mig att hon tog napp. Hon mår inte bra av att använda bara mig som napp då det kommer ut mjölk när hon vill sutta men inte äta och blir då vansinig. Hon håller på att sutta upp sina händer och bli arg för att dom inte kommer in som hon vill i munnen. Men visst...tar hon inte napp innan hon blir 6 månader så får det vara. Då behöver hon ingen för då är oftast den värsta perioden borta
  • JohannaJ

vi har runda från bambino, enda nappen som min son tar. Var likadant med min dotter.

har fått en liten tomtebebis
  • Buffis

Ja det är ju värt att testa iaf

• mallis80

Vi testade alla möjliga sorter av nappar tills sonen tillsist föll för Bambinos runda napp, kan nu inte vara utan den och kan inte somna utan den, fungerar suveränt!!!

• Buffis

Hur gamla var era bebisar när dom tog nappen??

• Pallas Athena

De första våra barn accepterade var de runda. Nu (11 mån) så ratar yngsta dem och väljer de mest ergonomiska, men så ammar hon inte längre heller.. Så jag tror att de kan vara bra för de minsta!

• Pallas Athena

Äldsta var knappt 6 mån (tränade på att stå när hon äntligen tog den, hade gett upp då, men hade några liggande framme och så hittade hon en och slurp sa det! ) yngsta var bara en dag gammal! Höll på att bli vansinnig första natten då hon bara kunde somna om hon hade mitt finger i munnen, så vi åkte och köpte några olika nappar för att skona det!

• ÄlskadeUnge

Min dotter tog inte heller napp till en början.. vi provade oxå varenda jäkla tutte som finns, men icket. Provade oxå dom runda, men dom ville hon absolut inte ha! Glad Efter ungefär 2 månader så började vi få henne att ta den då och då... nu är hon 3 månader och hon tar fortfarande gärna handen istället och spottar ut nappen Glad Men hon är mycket lugnare sedan hon började med tutten.. innan fick jag agera tutte, det var ju det enda som dög! Räcka ut tungan Lyck till Glad

• Buffis
    lajndan skrev 2008-01-18 23:33:56 följande:
    Min dotter tog inte heller napp till en början.. vi provade oxå varenda jäkla tutte som finns, men icket. Provade oxå dom runda, men dom ville hon absolut inte ha!  Efter ungefär 2 månader så började vi få henne att ta den då och då... nu är hon 3 månader och hon tar fortfarande gärna handen istället och spottar ut nappen  Men hon är mycket lugnare sedan hon började med tutten.. innan fick jag agera tutte, det var ju det enda som dög!  Lyck till
    Ja tack, det lär jag nog behöva =P  Vill verkligen hon ska ta napp NU
Svar på tråden Runda nappar