• SaramedM

Förklara Bamseklubb och likn. för mig

Jag ryser när jag ser Fritidsresorna reklam som går just nu där barnen går åt ett håll och föräldrarna ett annat under semestern och så får alla ha det bra.

Jag förstår inte varför alla är så ivriga att lämna bort sina barn! Är inte semestern till just för att få vara tillsammans? Jag ser framemot de veckorna hela året när jag bara ser M ett par timmar varje dag under veckorna.

• Svar på tråden Förklara Bamseklubb och likn. för mig
  • hotten

jag har oxå tänkt presis så... å jag tycker fortfarande så när det gäller små barnen typ under 5 år..
    men sen var vi på en sådan bamsehotell (utan att ha anmält barnet, så vi deltog bara i öppna huset 1 tim varje dag, där man är tillsammans med föräldrarna) då vart flickan 6 år å så stora barn fanns inte på öppna huset, vidare såg det så roligt ut och bamseklubben är bara 2 timmar per dag inte halva å heladagar..
    dottern deltog i en kvälls kalas där (som man anmäler sig till på plats) å vill gärna gå på bamseklubben nån resa framöver (när vi reser till ett sådant ställe där det finns bamse hotell)
    nu i hennes fall lär det vara mer strakids eller vad det heter (äldre gruppen)

Jag ville bara säga att man kan ändra sig.. allt behöver inte vara så svart eller vitt... dessutom är det lättare för barnen som går på dagis/skola att återanpassas till vardagaen om det helt plötsligt inte tillbringar 2-4 veckor enbart med föräldrarna. (tror inte en vecka spelar så stor roll)

• josida

Håller principiellt med SaramedM, på semestern har man ju faktiskt chans att för en gångs skull umgås med sina barn. Däremothar jag märkt att BARNEN ser reklamen på tv och VILL vara med i bamseklubben. Vi åker till Teneriffa på söndag, till Bamsehotell, och jag har verkligen fått övertala min 5-åring att hon INTE ska vara med på Bamse utan att vi ska göra roliga saker tillsammans istället. Tänkte först låta henne vara med på det, men vi ska bara vara borta en vecka och då vill jag ju gärna umgås med barnen. Hade vi stannat två veckor hade hon ju kanske kunnat gå på Bamse en vecka...
    Hotten: Bra idé att de kan vara med på kvällsfest ngn gång, så får de ändå "vara med". Vet du om de har såna fria aktiviteter på Blue Star-hotellen eller om det bara är på Village?

• hotten

har aldrig bott på blue star hotell så jag har ingen koll på vad de har..

å detta med att hinna umgås med barnen så jaa.. jag kan nog hålla mycket med er, men å andra sidan finns det många som faktiskt hinner umgås väldigt mycket med sina barn annars oxå tex hemma mammor, arbetslösa, deltidsarbetande osv..

• josida
    hotten skrev 2008-01-17 19:36:35 följande:
    å detta med att hinna umgås med barnen så jaa.. jag kan nog hålla mycket med er, men å andra sidan finns det många som faktiskt hinner umgås väldigt mycket med sina barn annars oxå tex hemma mammor, arbetslösa, deltidsarbetande osv..
    Givetvis! Jag utgår från min egen situation, jag jobbar nästan heltid och är borta alldeles för mycket från mina barn...
  • mizztigger

barnen på samma hotell kan lära känna varann vilket kan bidra till en gemensam lek vid poolen, vänner mm. man umgås juh fort med dem som sagt.

vi hade gärna astt vår 7 åring på det så hon kn hitta nån att leka med vid poolen lr stranden på dagarna när man ligger och badar o solar

• Tigerwoman

Men det här är också en sån grej som är så olika från barn till barn. En del barn är väldigt sociala och vill gärna vara med där det rör sig mycket och där det händer saker hela tiden. Jag ser inget fel med det, det betyder inte att man inte vill vara med sina barn. Särskilt när de blir lite större och hittar andra barn att leka med så spelar det väl ingen roll om dom vill vara på Bamse-klubben någon timme.

• Linnea73

Jag tycker inte att man behöver dra slutsatsen att alla lämnar barnen för att föräldrarna ska ha fritt eller vara ifrån barnen. Det kan faktiskt vara så att barnen själva vill gå på bamseklubben och att kompisar till dom gör det på samma ställe, precis som ngn tidigare skrev, de får ju kompisar på hotellet och jag vill gärna att vår son ska få knyta nya kontakter o ha lite kul samtidigt.

• iolanthe

Dessutom beror det ju på hur mycket tid man tillbringar med sina barn i veckorna också. Jag kommer att vara hemma med dottern tills hon är 2, och sen jobba 50%. Maken är egen företagare och jobbar hemifrån. Så vi tillbringar massor med tid med vår dotter till vardags och bamseklubben skulle inte vara ett problem av den orsaken.

Däremot skulle jag vara osäker till att lämna henne till okända personer på okänd ort. Men den dagen, den sorgen.

• Naia

Är jag den enda som tycker det är toppen att få umgås och slappa tillsammans med pappa i en-två timmar medan sonen roar sig kungligt i säkra händer?

• iolanthe
    Naia skrev 2008-01-19 22:24:37 följande:
    Är jag den enda som tycker det är toppen att få umgås och slappa tillsammans med pappa i en-två timmar medan sonen roar sig kungligt i säkra händer?
    Troligtvis inte, men det får man inte säga för då vill man slippa sitt barn.
Svar på tråden Förklara Bamseklubb och likn. för mig