Ni som slutat amma med PRAVIDEL
Jag undrar hur det gick för er...
Tog de lång tid innan mjölken sinade?
Några tips på hur man får mindre ont i brösten???
Jag undrar hur det gick för er...
Tog de lång tid innan mjölken sinade?
Några tips på hur man får mindre ont i brösten???
Undrar också hur man får mindre ont i brösten när man ska sluta. Har pumpat ut det ena bröstet för det gör jätteont men det kan man väl inte hålla på med för då sinar väl inte mjölken?
Jag började med Pravidel igår... Vad sa dom till dig när du fick tabletterna utskrivna? Fick du tips/råd eller så???
Kanske fel av mig att lägga in fråga här eftersom jag inte har fått pravidel utkskrivet men har såå ont och hoppade på här istället för att starta en egen tråd
Men man käkar väl inte dom samtidigt som man avvänjer barnet? har för mig att barnet då får i sig dessa hormoner... *klurar*
Jag ammar ju inte alls,utan han får flaskan...
Jag fick just inga tips... Började med dom i morse så jag tänkte att nån kanske visste mer än mig... Gör ju redan ont!!!
Konkreta tips:
Duscha varmt och mjölka ur brösten med handen.
Klä dig varmt så du inte får mjölkstockning.
Smörj med skön lotion - dels är det skönt och dels mjukar du upp bröstens hårdhet.
Kan tala om att idag känns det bra mkt bättre...visst är brösten hårda men gör inte lika ont!!! Tips är att inte pumpa ut så mkt,utan försöka stå ut. Vila ,håller dig varm & ta värktabletter... Kram
Idag börjar de kännas bättre... Har inte pumpat ur nåt, men de har ju läckt ur en hel del istället...
Jag tar Ipren för det kan man väl?
Hoppas att brösten snart blir som vanliga för än är de fulla och sten hårda. Hur lång tid tog det för er?
Tack Jazzy:)
har det slutat rinna till för dig än?
Nja, de läcker ännu men mkt mindre nu än första dagen:)
Känns som att de går åt rätt håll iaf.
Själv då?