• lifah

Vågar vi åka till Thailand utan att boka boende?

Vi är en familj på två vuxna och två barn i åldrarna 4 och 7 år som har planerat att resa till Thailand i tre veckor i november. Det är ju lång tid kvar men ändå bokar folk nästa vinters resor som galningar. Vi känner oss inte mogna att boka hotell ännu, har aldrig varit i Thailand och är rädda för att boka något hotell där vi inte alls kommer att trivas. Det jag undrar är om vi vågar att åka till Thailand med bara de första dagarnas hotell bokat och sedan ta det som det kommer??
    Vi vill ju bo bekvämt för barnen med pool och restaurang och där man lätt blir förstådd men vi vill inte hamna i de värsta turisthålorna där alla är från Norden.

Någon som har tips?? Allt är välkommet!

Kram

• Svar på tråden Vågar vi åka till Thailand utan att boka boende?
  • Therese81

Vi var i thailand nu i november i 2 veckor och det var 1:a gången vi var där, har redan bestämt att vi ska åka dit ign fast då 2 mån. tror inte det är några problem alls att boka på plats... vi gjorde det... Har även tänkt att vi ska göra det nu igen men om vi åker över jul och nyår så ska vi nog boka dom nätterna innan iomed att det är så många turister där då...

Var bokade ni era biljetter och vad kostade det? Vi är 2 vuxna och 2 barn som då är 3 o 4 år.

• Tigerwoman

Boka på plats! Det är de allra bästa, då kan ni kolla runt och ser vad ni får. Dessutom kan man ofta deala till sig bättre priser på plats. Finns massor och åter massor av ställen att bo på, det är bara om det är någon storhelg (t ex kinesiska nyår och sånt) som det kan vara lite svårt att hitta något.

• lifah

Hej Therese81.

Vi har inte bokat biljetter än utan funderar fortfarande på hur vi skall göra...
    Vill du dela med dig av era tips från eran resa så är det mkt välkommet! Tex var bodde ni? Något bra barnvänligt hotell? Vilket område?
    Tacksam för alla tips!

• snuttP

Vi ska åka i september, vi ska INTE boka hotell hemma. Nu är iofs min man van vid att va i Thailand, han är halvthai och har förr varit i Thailand minst 1 månad varje år.

• Therese81

lifah-

Nu när vi var där i nov. så åkte vi charter... och bodde på khao lak seaview spa, kanonhotell verkligen men nästa gång ska jag inte till khao lak, kanske någon dag bara, gillade inte de stället

• Ninde81

De finns ju hus/villor att söka på om ni vill va lite för er själva.. :)

• Mysgosan

Hej Therese81!

Varför gillade du inte Khao Lak?

• Karinski

Boka ett par natter pa ett hotell sa ni har nanstans att bo nar ni kommer fram, sedan kan man ga runt och kolla i lugn och ro. Sa brukar vi gora nar vi reser med lilleman.

• Therese81

Mysgosan-

Det var inte thailand för mig... såg ju ut som jag var i turkiet, inte för att jag ogillar turkiet (åker dit 1 gång om året) men jag ville ju se "vykorts" thailand och det gjorde jag inte där... Är SÅ glad att vi tog oss till railey eller hur det nu stavas, Aonang! Kommer nog åka dit igen när vi åker till thailand men bara för en natt eller två

• hennasmamma

Hej!
    Kikar runt på lite tips. Funderar på att åka till Thailand i november. Blir nog till Phuket (mamma fyller 50, så hon bestämmer).
    Vi är ett väldigt blandat gäng: Jag, sambo, dotter på nästan 3 år, syster+sambo, mamma,pappa och min bror.
    Mamma vill att vi bokar hotell, men är lite tveksam?tänk om man inte trivs på stället? Är d lätt å åka runt m en 3åring? Tönkteifall vi bara bokar flyg.
    Är d barnvänligt? Någon m tips?

• Jofimiel

kolla blocket annars.... folk hyr ut hus o lägenheter privat... billigt... såg senast här om dagen ett hus för 3000 i veckan.

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • Cocarola

Säger som Karinski: se till att ha åtminstone första natten bokad hemifrån, så behöver ni inte stå jetlaggade mitt i natten och försöka hitta boende! På plats är det lätt! Har ni tilltro till varandra så kan den ena vara med barnen och bada medan den andra åker runt med taxi och kollar på olika hotell ni får rekommenderade. Be gärna att få se på rummen!

• Ciccilionaa

Förra gången åkte vi utan att boka boende, lättare att förhandla priser. Vi reste dessutom i nov-början på dec, då det är lite lågsäsong.
    Ingen fara!
    C

• City

Hej!

I november är det inga problem att hitta bra boende billigt här i Phuket.

Kolla in latestays.com när det närmar sig. Det kan vara billigare att boka via den sajten än att gå fram till receptionen. Vilken beach vil ni bo på? Kanske kan jag hjälpa?

• City

Om ni vill finna genuint Thailand i Phuket så föreslår jag Na Yang bach, Jag var där idag och åt lunch. Sköna vibbar, fantastiskt mat och alldeles underbart.

Dessutom bara 10 minuter från flygplatsen....

Svar på tråden Vågar vi åka till Thailand utan att boka boende?