• Tilda å Jimmy

Hallonte

Har hört och läst att hallonbladste ska vara bra när man närmar sig förlossning och så... men det jag undrar är, är det "farligt" att dricka det när man har låååååååååååååååååååååångt kvar till förlossning? tänkte så det inte sätter igång nånting....? :) dum fråga kanske...?

• Svar på tråden Hallonte
  • Marinette

Hmm, jag hade nog inte druckit det, man vet ju aldrig... Iofs sager dom ju att bebben kommer ut nar den ar redo, och vad man an gor innan spelar inte sa stor roll.

• Sandra678

Tror som ronja05 att bebis kommer när den e redo. Fast jag dricker hallonblads te o på förpackningen står de faktikst att man inte ska dricka det i tidigt graviditet. På Internet har jag läst att man kan börja långt innan för att förbereda livmodern osv. Tjejerna som jobbar i affären där jag köpte mitt te rekommenderade att börja dricka de typ 2-3 veckor innan beräknad förlossning o dom va heeeelt övertygade om att de sätter igång förlossningen o att man får starka sammandragningar. Har druckit teet i över en vecka o här har de inte hänt mycke... Dricker de i o för sig inte för att de ska sätta igång utan mer för att få en smidigare förlossning. Ingen aning om de funkar men teet e gott i alla fall!

• blivande mamma 24

man bör inte dricka innan v 35 för det kan ge sd , ja drack själv i v 36 men gav upp efter 1 v för ja fick inte ens sd o den tog bort mina förvärkar , men ja vet inte man kanske skall dricka längre tid . sen står det på förpackningen att man inte skall dricka tidigt i graviditeten

gravid v 37
  • Dies Irae

Hallonbladste, är det nåt specialte eller? Funderar på hur kinkigt detta med hallon är, då jag är i drygt 4e månaden och har hittat ett så gott svart te som innehåller bl.a. hallon :S Lugnt att dricka eller skulle ni gett fan i?

• Bia 80

Svart te är inte samma sak, det är bara smaksatt med hallon. Hallonbladste är just hallonblad

♥ BF +2 ♥
  • Dies Irae

Ahh tack för svaret *Pimplar vidare* ^^

• fnurliga fliza

Hallonbladste har främst den effekten att det stärker livmodern och att man i regel blöder mindre under förlossningen än man kanske skulle gjort om man inte druckit det. Kroppen återhämtar sig lite snabbare och det kan ju aldrig vara fel Skrattande Dricker man teét i större mängder så kan det orsaka sammandragningar och retning av livmodern med förlossnings-start som följd.... 
    Men det är ju som med ananas, med den frukten så ska man ju äta minst 6-7 st innan det påverkar kroppen till att starta förlossningen Skrattande

Mitt råd?
    Drick gärna hallonbladste och börja kring v.35/36 men inte för att sätta igång förlossningen utan för att stärka kroppen så du mår bättre under/efter ist!

Bär på blivande sjalbarn =)
  • MaLevi

Undrar var jag kan köpa detta Hallonbladste?

Har frågat runt i hälsokost affärer i närheten av där jag bor, men de har inte det. Även teaffärer med de har det hallonte som är svartte.

Var hittar ni Ert? internet?

Hur som helst så skulle jag vilja prova teet när det är typ 5 veckor kvar eller så. Det kan ju aldrig skada att prova, vem vet förlossningen kanske hade blivit värre eller så Glad

~ En livlig & busig krabat som livar om i magen ~
  • NadSan

Mysan 77:

Jag köpte mitt i en hälsokostbutik. Pinvärkarna satte igång 2 timmar efter att jag druckit teet o höll igång i 3 1/2 dygn innan min son kom. Lagom trevligt, men visst, det fungerade.( Gick över 10 dgr )

• Bollen82

Jag har druckit teet i en vecka snart, inget händer.
    har inte mer SD än tidigare..
    Kanske ska öka dosen lite och äta ananas samtidigt..

Mysan: Jag köpte det i en te-affär.

Svar på tråden Hallonte