• Anna Svenssonliv

pillar Du bort klisterlappen på tex Kosta Boda?

hej! jag har funderat lite på dessa små klisterlappar som brukar sitta på bla kosta bodas glas o porslin. är det meningen att man ska pilla bort dem eller ska de sitta där? jag har lapparna kvar på mina o känner mig lite fånig över det.hur känner ni?

• Svar på tråden pillar Du bort klisterlappen på tex Kosta Boda?
  • mammatalman

låt de sitta kvar det blir högre värde sen

• mooogn

Jag blir hängd när jag försöker pilla bort de lapparna på folks glas/porslin Det ser ju urdumt ut med dem kvar! Som för att skryta, eller nå't... *skakar oförstående på huve't*

• mooogn
    mammatalman skrev 2008-01-17 20:04:05 följande:
    låt de sitta kvar det blir högre värde sen
    Aha, är det därför?! Jag vägrar allt med "märkes-märken" på såsom porslin, kläder m.m.
  • Anna Svenssonliv

det är ju sjukt bra klister på lapparna! glas vi haft i över 30 år har fortfarande lappen kvar efter allt diskande. men som sagt, det känns så fånigt att "skylta med" märket.
    undrar vad kosta boda har att säga om saken.

• mammatalman

misstänker det iallafall om man tittar på antikrundan så gillar de ju när det ä orginal lappar på saker.

• viseversa

men du kan ju inte sitta och pilla bort lapparna på andras glas! då får du väl göra det på dina egna grejer om du nu inte vill ha klisterlapparna kvar!

mooogn skrev 2008-01-17 20:04:50 följande:
    Jag blir hängd när jag försöker pilla bort de lapparna på folks glas/porslin Det ser ju urdumt ut med dem kvar! Som för att skryta, eller nå't... *skakar oförstående på huve't*
  • Motljus

Min sambo har bestämt att det är lappar av här. Ser ganska löjlig ut med dem kvar faktiskt... Lite att skylta med att jag har faktiskt råd att köpa dyrt porslin.

• mooogn
    viseversa skrev 2008-01-17 20:10:55 följande:
    men du kan ju inte sitta och pilla bort lapparna på andras glas! då får du väl göra det på dina egna grejer om du nu inte vill ha klisterlapparna kvar!
    Min mans tallrikar
  • Indianica

Jo, på dricksglas...men inte på t ex ljusstakar, skålar odyl. Tycker det ser så fult ut med klistret bakom annars.

• viseversa

okej men det stod inte min mans tallrikar det stod att du satt och pillade bort lapparna på folks glas/porslin! men då vet jag! Blev lite upprörd där! Jag hadde blivit såå arg om någon pillade bort lapparna på mina grejer när jag ville ha dom kvar!!

mooogn skrev 2008-01-17 22:01:27 följande:
    Min mans tallrikar
Svar på tråden pillar Du bort klisterlappen på tex Kosta Boda?