• mom of a son

Sy utklädningskläder?!?!

Jag har funderingar på att sy barnens utklädningskläder själv!!!

Har nån sytt? Vad har ni sytt? Var kan jag hitta bra mönster och ideer till detta?

Tacksam för alla svar!

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • Svar på tråden Sy utklädningskläder?!?!
  • Heleri

Mönster finns på tygaffärer som säljer "vanliga" klädmönster. Kika i deras kataloger från Stil, Burda m.m. Går säkert att hitta på nätet också. På bibblan kan du ju låna böcker med mönster i.

• mom of a son

PUFFAR!!!!!

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • mom of a son

Puffar igen!!!!!!!!!!!

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • malinmys

Du har nämnt en av mina FAVORITsysselsättningar!! Brukar fixa ungarnas utklädnader själv. Har planer på att lägga dem här i mitt galleri men har inte "orkat" scanna in de jag på vanliga kort än.. Några olika enkla finns dock i mitt galleri under dräkter

Trotsiga barn är trygga barn.....
  • malinmys

Hmmm, kom på att en del kan hamna under "mina projekt" framöver också

• Lejlej

hjälper dig att puffa, vi ska ha sykväll på dagis och ska sy enkla utklädningskläder till 1-2 åringar som är enkla att ta på sig för så små

• malinmys
    Lejlej skrev 2008-02-28 15:19:45 följande:
    hjälper dig att puffa, vi ska ha sykväll på dagis och ska sy enkla utklädningskläder till 1-2 åringar som är enkla att ta på sig för så små
    Tips! Sytt en del till både barnens dagis o mitt gamla jobb. Sy väskor, hattar, västar, kjolar och kortbyxor! Fixa till dom med lite galna tyger, band, fransar och dyl. Uppskattas jättemycket av de minsta!
  • Jalapeno

kardborrband underlättar
    djurdräkter där svansarna sitter fastsydda på en enkel tunika

• malinmys

Ja, kardborreband o tryckknappar.. Inga "strypsnören"

Svar på tråden Sy utklädningskläder?!?!