• Pepa77

Infraröd termometer från Biltema. Är den bra???

Någon här som provat den digitala infraröd termometern från Biltema. Den som man mäter tempen på pannan, el bakom örsnibben.
    är den värd att köpa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 22:16
    Har deras örontermometer, men den är inte bra, eller så är det jag som inte kan med den... Får den inte att visa rätt.

• Svar på tråden Infraröd termometer från Biltema. Är den bra???
  • maskelinja

kan bara säga att mäta temperaturen i örat är det bästa sättet att kolla om barnet har feber. Köp en bra örontermometer istället. En örontermometer visar den faktiska temperaturen som hjärnan är inställd på. Jag antar att mäta temp i pannan bara visar hudens temp.

• AlexandraK

Allt fran Biltema e skit. Lagger hellre mer pengar pa ngt jag vet som fungerar och som haller lange. Har BARA daliga erfarenheter fran Biltema!

• Andreas B

En IR thermometer är inte avsedd för att mäta kroppstempen vid en feberdiagnos. Utmärkt till mycket annat men inte just det.

• Pepa77

Tack till er! Då ska jag satsa på en riktig termometer!  Skrattande

• Tjollabolla
    maskelinja skrev 2008-01-19 19:15:42 följande:
    kan bara säga att mäta temperaturen i örat är det bästa sättet att kolla om barnet har feber. Köp en bra örontermometer istället. En örontermometer visar den faktiska temperaturen som hjärnan är inställd på. Jag antar att mäta temp i pannan bara visar hudens temp.
    Nej. Enda sättet att få en exakt temp är rumpan. Örontermometrarna mäter ofta fel.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Andreas B
    Tjollabolla skrev 2008-01-19 19:43:48 följande:
    Nej. Enda sättet att få en exakt temp är rumpan. Örontermometrarna mäter ofta fel.
    Det är en sanning med modifikation. Nyare örontermometrar fungerar utmärkt om man handhar de korrekt.
Svar på tråden Infraröd termometer från Biltema. Är den bra???