• Jojo77

Hämtar IKEA defekta varor gratis om man beställt hemkörning?

Fick hem en säng idag som jag betalt 700 kr för att fått hemkörd och nu när jag öppnar förpackningen är den "naggad" på kanten längst upp så det syns. VEt någon om jag själv måste bekosta att de byter?

• Svar på tråden Hämtar IKEA defekta varor gratis om man beställt hemkörning?
  • malin99

vi köpte kök från IKEA. och fick några luckor som var fel.. de skickade ut nya och skickade med "returlappar" (vad de nu heter) för de som var fel.. de var inga som helst problem för oss

• Jojo77

Hoppas det går bra här med, man vill ju inte hyra släp och köra tillbaks och byta direkt. Men jag vill ju ha min säng fort.

• Miss Lau

Vi fick fel när vi beställt hemkörning och då tog de med den felaktiga varan när de lämnade den nya. Självklart ska ni inte betala för att få hem en ny!

• Flaxa1

Vi hade hemkörning av våra sängar men fick allt åka och hyra släp själva för att reklamera dem! Inte så konstigt att Ikea stiger som en raket på listan över företag med flest missnöjda kunder ...

• Miss Lau
    Flaxa1 skrev 2008-01-18 11:41:22 följande:
    Vi hade hemkörning av våra sängar men fick allt åka och hyra släp själva för att reklamera dem! Inte så konstigt att Ikea stiger som en raket på listan över företag med flest missnöjda kunder ...
    Men varför gick ni med på det? Däng till dem med konsumentköplagen istället.
  • Vårstrålar

Det saknades delar till vår bokhylla när vi beställt hemkörning. Så jag ringde in å då skulle jag skicka med den felande bokhyllan när den nya kom. Vi behövde inte betala ett öre, men det tog väl 2,5 vecka innan vi fick den nya bokhyllan.

• versan
    Flaxa1 skrev 2008-01-18 11:41:22 följande:
    Då skulle ni sagt till i reklamationsdisken så hade dom betalat er Milersättning för att ni fått köra ditt med grejerna det skall dom göra enligt deras policy.
  • Flaxa1

Vi tänkte inte på saken då, vi ringde till Ikea och fick instruktioner om att vi måste köra in grejorna själva. Vid ett senare tillfälle reklamerade vi en annan grej och reklamerade. Fick en milersättning på 23 spänn, typ...

• Ankissen

Vi åkte in själva med en kökslucka som det var fel på, men det var bara för att vi ville ha den nya direkt. Annars hade vi fått en lapp att sätta på paketet och skicka in luckan. Nu fick vi reseersättning - hög sådan...

Mamma till världens sötaste Elliot
Svar på tråden Hämtar IKEA defekta varor gratis om man beställt hemkörning?