• InteVetJag

Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?

jag har druckit ca 4 gånger sen min son kom och han är nu 16 månader och då har folk fått tjatat för att få med mej ut! och jag har knappt blivit full!
    Men de snackas så mkt om att unga föräldrar lämnar bort sina barn så ofta för att supa och ja nu vill jag se om de stämmer och hur många ärliga mammor de finns här ute!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 23:52
    de känns som att vissa kanske missuppfattat mej nu!
    jag menar inte att de är fel att man vill ha kul och komm ut ibland.
    utan de jag inte fattar är när folk VARJE helg lämnar bort barnen för att gå ut!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 00:07
    ursäkta mej är lite trött och dålig på att formulera mej! jag menar hur ofta lämnar du bort ditt barn för att gå ut och dricka alkohol, lite el mkt alkohol spelar väl ingen roll. grejen är att jag vill veta hur ofta ni lämnar bort barnen för att gå ut!

• Svar på tråden Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?
  • MissXXX

jag dricker aldrig alkohol och har aldrig gjort. Har väl smakat då och då (innan jag blev gravid), men aldrig "druckit" och har aldrig varit full. Är nitton år...

• InteVetJag
    MissXXX skrev 2008-01-17 23:34:32 följande:
    jag dricker aldrig alkohol och har aldrig gjort. Har väl smakat då och då (innan jag blev gravid), men aldrig "druckit" och har aldrig varit full. Är nitton år...
    de är bra gjort!
    tycker de är helt sjukt med förlädrar gammla som unga som lämnar bort barnen för att supa sej fulla varje helg!
  • Tina426

Vet inte om jag räknas som ung mamma, men jag fick mitt första när jag var 21 år!

Har 2 barn och är 25 nu..jag lämnar bort dom när jag har barnvakt vilket blivit lite oftare nu än tidigare och tycker att det är helt oki!

Varför ska man skämmas för att man vill ut på krogen eller vill va med sina kompisar bara för att man är ung?

TYcker att det ska inte spela ngn roll hur gammal man är för att kunna lämna bort sina barn för att man vill ha lite kul!

Man sköter väl ändå sin "uppgift" när man är med barnen!

• Nazeeya

Jag klassas nog som ung och är morsa.
    Jag dricker alkohol några ggr i månaden.. Kanske hälften av de gångerna blir jag någorlunda berusad.
    Oftast umgås jag med tjejkompisarna över några flaskor vin när jag har min "egen tid".

• MissXXX
    InteVetJag skrev 2008-01-17 23:39:01 följande:
    de är bra gjort!tycker de är helt sjukt med förlädrar gammla som unga som lämnar bort barnen för att supa sej fulla varje helg!
    Nej blir det rutin av det så att säga så tkr jag inte heller att det är okey.. Sen om man nån enstaka gång vill ha barnvakt för att kunna gå ut på krogen så är det okej (även om jag själv inte skulle vilja just det (krogen) när jag är barnledig) MEN då tycke jag inte man ska dricka sig medvetslös, utan dricka så pass så man kan komma hem på kvällen/dagen efter och ta hand om sitt barn igen. :)
  • Chanteuse

Jag får väl gå tillbaka då till min äldsta dotter föddes, var då 19 år. Jag kunde/kan gå ut utan att dricka. Har aldrig varit så mycket för alkohol. Har varit asfull 2ggr i mitt liv o det var innan jag fick barn. Men jag vet att folk har väldigt mycket förutfattade meningar när man är ung o har barn. Jag o min kompis gick ut för att dansa o inte för att dricka, vi drack vatten när vi blev törstiga....efter ett tag så fick man ju höra att vi måste gå på droger. Hade en jätteförkylning en gång, så jag hade med mig nässpray, en kille kommer fram till mig o frågar om jag bjuder....

• IngGa

Jag och sambon turas om lite sådär med att gå ut. Jag kanske går ut 1 gång i månaden ungefär. Händer oxå ibland att vi kommer ut tillsammans. Men det är mer sällan.
    Tycker inte alls det är några problem med att vara ute och ha kul. Så länge man klarar det vardagliga livet oxå!

• InteVetJag
    Tina426 skrev 2008-01-17 23:39:21 följande:
    Vet inte om jag räknas som ung mamma, men jag fick mitt första när jag var 21 år!Har 2 barn och är 25 nu..jag lämnar bort dom när jag har barnvakt vilket blivit lite oftare nu än tidigare och tycker att det är helt oki!Varför ska man skämmas för att man vill ut på krogen eller vill va med sina kompisar bara för att man är ung?TYcker att det ska inte spela ngn roll hur gammal man är för att kunna lämna bort sina barn för att man vill ha lite kul!Man sköter väl ändå sin "uppgift" när man är med barnen!
    klart de är ok att dricka alkohol och umgås med kompisar men de jag menar är att JAg tycker de är så jäkla fel av folk att lämna bort barnen ibland hela heglerna, varje helg för att supa.. varför inte spendera helgen med barnen? och nej detta gäller gamla som unga men de är mest såna påhopp mot unga föräldrar! sen tycker jag att man kan väl umgås med sina kompisar och sina barn samtidigt?!´nu låter jag som värsta fina flickan här men, jag Har supit innan jag fick min son,och kommer fortsätta dricka men jag skulle aldrig skaffa barnvakt mer än en gång i måanden för att supa! Men de är jag!
  • InteVetJag
    MissXXX skrev 2008-01-17 23:45:37 följande:
    Nej blir det rutin av det så att säga så tkr jag inte heller att det är okey.. Sen om man nån enstaka gång vill ha barnvakt för att kunna gå ut på krogen så är det okej (även om jag själv inte skulle vilja just det (krogen) när jag är barnledig) MEN då tycke jag inte man ska dricka sig medvetslös, utan dricka så pass så man kan komma hem på kvällen/dagen efter och ta hand om sitt barn igen. :)
    precis så tycker jag med!
    om jag är barnledig vill jag dessutom lägga mej på soffan el sängen och bara slappna av=)
  • pajas01

g har en son på två månader och jag antar att jag räknas som ung mamma (21.) och har druckit en cider på nyår och en drink när jag och min sambo va på bio.. har inte haft lust att dricka..

Svar på tråden Una mamma? hur ofta dricker du alkohol?