• fiali

Amningskläder till stor byst?

Finns det några tips om vad man kan ha på sig när man ammar som storbystad ( 75H). Har testat amningslinnen fr HM o Lindex, men de klämmer för hårt och täcker dessutom bara halva bröstet... Har oxå nån boob-topp, men funkar sådär. Hur gör ni alla egentligen? Är nybliven mamma, vill ju kunna amma utan att få mjölkstockning av kläderna;)

• Svar på tråden Amningskläder till stor byst?
  • gumsemumsan

Jag har sett ett tips om ett vanligt långt urringat linne underst, sen en vanlig topp/tshirt över. Då kan man dra upp tshirten och dra ner linnet a la amningströja. Prova vetja Grattis till bebben..

• m3ssy

Polarn o Pyrets amningskläder är rätt bra.. har du provat dom?

• milimina

jag körde boob-toppar, det enda som funkade för mej. och de funkade bra också har 80-85g på bh. hm-tröjorna fick jag sälja oanvända, helt omöjliga att bli sams med.

• Tessa76

Fiali, var hittar du amnings-bh i den storleken?? Jag har jätteproblem att hitta storlek 75E som jag behöver. De flesta BH:ar verkar inte göras i större än 75D
    För tillfället har jag bara en amnings-bh, som dessutom är för stor runt om för att jag skulle kunna få rätt kupstorlek.

• Mammuten8

Hej Tessa76!
    Jag har storlek 80F eller så och jag köpte mina amningsbh:ar på www.growinlife.se/ Finns både på söder och östermalm. Ganska dyra om man jämför med H&M, men vad ska man göra när de inte har ens storlek liksom...

• fiali

Tessa: testa Change i TäbyC om du orkar, har riktigt snygga amningsbh, med bygel så man får bra stöd, och dessutom inte så dyra. Annars har babyland, men deras kostar runt 500-lappen och är dessutom inte så snygga...

• Mammuten8

...fast om man har med bygel så finns det väl risk för att man får mjölkstockning...?

• fiali

Ska tydligen vara helt ok, bara bygeln inte klämmer åt bröstet - dvs rätt storlek!

• malmömama

Å, måste kolla på Change, har letat efter amningsbh med bygel. Lite trist att alltid ha uniboob - tycker jag får de i de flesta amningsbhar.

Jag kör hårt med linne under vanlig topp/skjorta. Funkar jättebra. Mama-linnena från H&M är billiga, långa (hatar glipa!) och har mycket elastiska axelband vilket gör att man kan dra ner linnet under bröstet utan att det gör ont i axeln eller att man måste korva sig ur linnet på nåt vis. Rekommenderas!

• Tessa76

Hittade äntligen en svart amnings-BH i en fungerande storlek som till slut blev i 75F (shit vad boobsen växt sen tidigare, 3 storlekar, hade 75C innan...). Hittade den i en affär på timmermansgatan på söder där de säljer kläder i extra stora storlekar, samt mammakläder.

• amalfie

Hej!
    Jag ska skriva om amningsbehåar för Vi föräldrar och behöver hitta en person som bor i Stockholm som är storbystad och kan pröva ett par modeller och tycka lite kring dem. Alltså från F-kupa och upp, max 90 i omkrets (70 runt ryggen går bra också).
    Hör av dig till lustocholust@comhem.se denna vecka (t o m 10/2-08). Skriv vilken storlek du har och vilken stadsdel du bor i så svarar jag via mail.
    Beroende på leverantörernas generositet kan du behålla behån efteråt. En del vill ha tillbaka och en del vill inte ha tillbaka behån.
    Maria

Svar på tråden Amningskläder till stor byst?