Barn, hus och studier.. Samtidigt? -långt-
Hallå hallå..
Sedan jag var väldigt liten har jag drömt om att studera och bli så mycket jag bara kan. Som så många andra såklart.
Nu har jag träffat mannen i mitt liv.
Problemet är att han inte har samma ambitioner som jag och allt han önskar är att slå sig ner, skaffa hus och bilda familj. Han har redan en dotter på dryga 1.5 år men det förhållandet gick inget vidare. Vi har varit tillsammans i lite över ett halvår men jag har aldrig känt mig så säker på något eller något i hela mitt liv.
Han vill köpa hus och stadga sig ganska snart och en del av mig villsa mma sak.
Men.
Jag vill ju studera. Det finns en högskola inte jättelångt härifrån som jag ska söka in till HT-08
Nu till det stora problemet.
Jag har en jättestor önskan om att skaffa barn. Ganska snart. Inte genast men om ett år kanske.
Jag vill även gärna köpa hus men det käönns ju omöjligt eftersom det krävs ett stort lån för det.
Kan man klara ett bolån på ca 2miljoner, barn och studier på de pengarna man får när man studierar?
Är det nån som har tips eller erfarenhet?
Jag får panik på tanken...
Hejhej!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 15:48
Mitt problem är ju att jag vill allt på samma gång. Jag är inte beredd att vänta i 4-5 år med att skaffa barn då det är så länge jag kommer få studera. Tanken är att jag ska bli lärare.
Är det någon som vet hur det fungerar med FP vs Csn? När man studerar vad beräknas FP på?
Förmodligen kommer vi få skjuta på husköp ytterligare ett tag men antagligen inte heller det kommer dröja så länge som jag kommer få plugga.
Kan man växla mellan FP och csn? T.ex ta hälften/hälften?
Tack för alla svar hittills!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 15:49
Mitt problem är ju att jag vill allt på samma gång. Jag är inte beredd att vänta i 4-5 år med att skaffa barn då det är så länge jag kommer få studera. Tanken är att jag ska bli lärare.
Är det någon som vet hur det fungerar med FP vs Csn? När man studerar vad beräknas FP på?
Förmodligen kommer vi få skjuta på husköp ytterligare ett tag men antagligen inte heller det kommer dröja så länge som jag kommer få plugga.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-18 15:49