• ShuppShupp

Gå på EM-match med 1åring!??

Hejsan!

Tror ni att man kan gå på en av sveriges em-matcher i sommar med en 1åring??
    Självklart kommer han då att få ha hörselskydd på sig.

Men skulle gärna vilja veta vad ni tycker. Ringde nyss till fotbollsförbundet för att fråga vilka platser som var bäst om man hade barn med sig och hon svarade att det är lika dåligt överallt. Dock var det sittplatser.
    Lät ju på henne som om det skulle va dåligt att ta med sig barn....

Men vad tycker ni??

• Svar på tråden Gå på EM-match med 1åring!??
  • Tuvelisa

Hde med min dotter på IFK-AIk när hon var ca 8 månader tror jag. HOn hade hörselskydd och det funkade rätt bra. Sedan är det kanske stökigare på en Em-match jag vet inte.. De eldade en del bengaler på den metchen vi var på och det kändes väl inte helt klockrent...
    TYcker att det funkade ändå även om dottern inte var jätteroad av att sitta stilla så länge så jag gick nog ut med henne innan matchen var slut om jag inte minns fel. Men en ettåring kan man kanske muta med något gott att äta eller nåy annat roligt.

Borde ju i alla fall bero på var man sitter om man sitter när en utgång eller mitt i. Hoppas det ordnar sig!

• Panna82

Jag hade inte tagit med mig min ettåring för då hade jag fått jaga honom och inte kunnat njuta av matchen.

• Unika

Nej jag tycker det låter som en dålig idé faktiskt. Fotboll är inte längre en familjeaktivitet (inte ens allvenskan). Se till att ordna barnvakt och kom iväg på egen hand.

• caxie

Vad jag vet så måste alla som ska in på arenan ha en egen biljett, gäller även barn. Så var det iaf på VM i Tyskland när vi var där. Jag skulle inte betala en dyr biljett till mitt barn som knappt vet vad det handlar om.
    Jag har ansökt om EM biljetter i sommar och om vi har TUR och får några så blir dottern kvar hemma i Sverige hos farmor och farfar.

Felicia 2006-12-11
  • ShuppShupp

Hej!
    Tack för alla svar.
    Beslutade mig för att ansöka om biljetter till en utav matcherna i sommar.
    Ansökte om en till vår son oxå. Betalar hellre 1000kr extra för att få ha honom med än att lämna honom hemma i sverige under tiden.
    Har ju tänkt att stanna där i ett par dagar iaf.

Hoppas nu på att få biljetter i lottningen

• Tuvelisa

Lycka till med biljetterna!

Tror att det kommer att gå bra att ha sonen med med!

• Tuvelisa

Lycka till med biljetterna!

Tror att det kommer att gå bra att ha sonen med med!

• Minnas

vår dotter har varit med på fotboll sedan 3 månaders ålder.
    Champions leage, allsvenskan, derbyn och vm. Det har aldrig varit några problem (alltid sittplats). I somras, när hon var tre år hade vi med "picknic" till henne.

Svar på tråden Gå på EM-match med 1åring!??