• pilsa

ni som har haft ägglossningsblödning..

hur var det?
    kom det mycket blod? varade det länge?
    hoppas på mååånga svar.

själv har jag haft 2 yttepytte blödningar en i går och en i dag,jag väntar på äl eller har den nu.

• Svar på tråden ni som har haft ägglossningsblödning..
  • pilsa

Ingen som har varit med om det???

• tidigare Rooibos

Jag har haft det. I mitt fall var det bara som en liten spotblödning, dvs, lite lite på pappret några gånger i rad när jag var på toa.

• pilsa

ja så har jag det oxå.
    har du hört talas om att det ska vara en mer fertil ägglossning om man har det?

• tidigare Rooibos

Nej. Jag hade i ärlighetens namn inte hört alls mycket om det innan jag själv fick en. För min del fick den ingen bonuseffekt i form av plus utan det kom månaden efter och då hade jag ingen äl-blödning.

• pilsa

Ok tack,vet inte vad jag har hört detta men det hade varit intressant och veta om fler har hört om det.

• Lilloppan

halloj.. jag väntar äl nu i dagarna och fick en liten brun flytning igår fm... vet inte om jag hade äl igår eller idag.. Någon som vet hur man ska tänka med sex o så.. ska man ha sex idag med (hade igårkväll) eller är det för sent.. rent bebistänkande.. Annars är det ju trevligt med sex, men det finns ju andra ställen och placera... ja.. just det..

• tidigare Rooibos

Lilloppan: Det är väl lika bra att köra på? Vet inte riktigt vad som orsakar den lilla blödningen vid äl men om det är just när ägget släpps ut så är det ju idé att köra på ett tag efter också...

• Pruss

Lilloppan:

Den MEST fertila perioden är dagarna före äl och dagen för äl. Men man är fertil i 9 dagar sägs det. Alltså 7 dagar innan äl och dagen för äl och dagen efter. Så det skadar nog inte att lägga... ja DET... i idag med hehe...
    Lycka till!

• Lilloppan
    hahahaha, tack för svaren! Söta svar... jag fåpr väl hoppa på gubben nu när han kommer hem.. han kommer om 10 min... hehehe..
  • Lilloppan

men jag har inte märkt av några spec trådiga flytningar... bara vanliga flytningar... Nån som vet nåt om flytningar? Måste man alltid få de där trådiga?

• Lilloppan

förlåt ts... jag tog över lite...

• emmi

jag får alltid äl-blödning två dagar efter stegring på ÄL test - så det borde vara när ägget släpper eller något efter, varar i tre-fyra dagar ca. vet inte om det stämmer att man är mer fertil, f-n jag blir ju inte gravid *ilska*

niomanader.se står det ganska mycket om älflytningar. jag såg nånstans att man kan kolla om de trådiga äl-flytningarna är äl-flytningar genom att skölja fingret m lite vatten efteråt, om det löser upp sig är det inte äl-flytning, om det blir en liten "boll" så är det äl-flytning. tror jag såg det på ngn norsk hemsida som någon länkat till här på FL. har inte testat det själv, men ska göra nästa månad (om jag inte är gravid nu :))

• Mimmie81
    Pilsa: Jag har ställt samma fråga i en annan tråd som du har gjort... :)
    Här fick jag en länk som jag tyckte verkade vera väldigt positiv
    för oss med eventuella ägglossningsblödningar...

www.pernille.info/cervixsekret.htm

Å andra sidan vet jag inte längre vad mina blödningar innebär, om
    det är i samband med ägglossning jag får dem eller om det bara är
    en mellanblödning...
    Hade nämligen trådiga blodblandade flytningar både den här o förra
    månaden, blev gravid förra månaden och fick missfall... men enligt
    ägglossningstest (CB digital) hade jag ägglossning nästan en vecka
    senare... och enligt BM släppte aldrig mitt ägg den gången jag fick
    stegring... (trots positivt ägglossningstest hade jag ingen ägglossning
    förrän 2 veckor efter det, alltså nästan 3 veckor efter blodblandade
    sekretet... skumt va? :)
  • pilsa

puffar igen hur länge och hur mycket kan en älblödning vara.?

Svar på tråden ni som har haft ägglossningsblödning..