semperdroppar
min två månaders har såna magknip om dagarna och har fisit til som tätt sen i morse...tänkte prova semper droppar...köper man dom på apoteket? Och är dom det bästa?
min två månaders har såna magknip om dagarna och har fisit til som tätt sen i morse...tänkte prova semper droppar...köper man dom på apoteket? Och är dom det bästa?
Hej! Ger vår lilla tjej dessa droppar sedan en vecka tillbaka. Hon blir 8 v. imorgon. Hon är väldigt gasig och har magknip. Köpte dem på apoteket för 179 kr. BVC rekomenderar dem. ger henne även minifon och magmassage men jag tycker inte att det hjälper. Nästa steg är att utesluta mjök helt ur kosten...testa dropparna, de kan inte skada iaf. ;.) Jobbigt att se de små har ont...Lycka till!
Det är ju alltid värt att testa men på mitt BVC sa dom att det tar ca 4 veckor innan man uppnår full effekt. Och de är ju inte specifikt mot magknip, utan mer "allmänst stärkande" om dom är oroliga i magen.
Vi körde sempers magdroppar till minstingen och jag tyckte nog att han blev lite lugnare.
Är det "bara" pruttar som irriterar kan det hjälpa om du dricker te gjort på anis fänkål och kummin. Jag köper de kryddorna på ica och blandar själv, teerna på hälsokostaffären är dyyyra.
Har en son som är 7 veckor som oxå har magknip, han skriker inte men låter/jämrar sig och viftar med armarna, endast nattetid är detta.
Vi kör både med Semper droppar & Minifom.. nu har det börjat bli bättre (använt dropparna i ca 3-4 v)men har kommit på att om han får rapa nån extra gång så blir det mycket bättre, han rapar direkt efter maten och sen igen efter en stund..