Frostad fönsterfilm - skära roligt mönster?
Tänkte sätta upp en frostad plastfilm i köksfönstren som insynsskydd men funderar på att skära ur nåt mönster, så det inte blir så platt och trist. Förslag? Kanske bild att visa, t o m?
Tänkte sätta upp en frostad plastfilm i köksfönstren som insynsskydd men funderar på att skära ur nåt mönster, så det inte blir så platt och trist. Förslag? Kanske bild att visa, t o m?
Ingen som har nåt tips?
Jag har gjort olika stora blommor i frostad plast och satt i ena köksfönstret. Dock tycker jag inte att det ger ngt vidare insynsskydd direkt men en snygg dekoration och de som går förbi kanske tittar mer på blommorna än in genom fönstret :)
I det 2a köksfönstret gjorde jag tvärtom, satte plasten med blommönstret utskuret istället. Ger bättre synskydd men var jäkligt mycket meckigare att hålls med. Hade gått bättre om jag haft en bra skalpell förstås...:/ Har tyvärr ingen bild just nu man kan ordna det.
Tror att det finns frostad plastfilm som redan är mönstrad. Såg det i en butik eller på ett byggvaruhus...Fanns olika mönster av olika slag.
kolla om du hittar nagon snyg bard i en färgafär typ chablon eller om du kan gjöra en själv av nagot snygt mönster tex nagot fran word eller nätet.
Tror att det skulle vara snyggt (och enkelt) att bara göra cirklar i olika storlekar.
var får man tag på sån?
jag skulle vilja sätta film på vår gamla benno tv bänk. den har två glasrutor som är fula. kan man sätta såna på dom?