Vad ska jag göra åt min torra hy runt ögonen?
Det är torrt och allergiskt och nästintill rynkigt :( Finns det någon dunderkräm att använda?
Jag använder gärna mineralsmink men det blir inte snyggt med torr-rynkorna alltså :(
Det är torrt och allergiskt och nästintill rynkigt :( Finns det någon dunderkräm att använda?
Jag använder gärna mineralsmink men det blir inte snyggt med torr-rynkorna alltså :(
Försöker själv att bota mitt tillfälliga tillstånd som är likadant som du beskriver..
Sminkfri och idomin. Suck, supersvullen när man vaknar och ser ut att vara 100 år.
Jag har bara ett tips och det är MARY KAY produkter, de har en återfuktande ögoncreme som är fantastisk... sen är alla deras produkter bra, lite dyra men de är bra och dryga så det går på ett ut.
Mina ögon har läkt och är jättefina nu
a-creme funkar till allt!
sen har make up store en superbra creme som man ska förvara i kylen, sval och skön på huden, dämpar svullnader och är väldigt återfuktande
Testa decubal el vaselin...
Jag rekommenderar oxå Mary Kay´s produkter!! Helt suveräna!
tack för era tips! det känns ju så lagom kul och gå ut med vaselin runt ögonen men salvor gör ju gott mot torr hud.
vad heter mary kay produkten som ni tipsar om? man kanske kan hitta den billigare någonstans
Jag använder Mary Kay men nu var det så illa att det bara sved och klia och då funkade bara idomin. Lycka till. Idag är jag mycket bättre.
Varför jag är så "desperat" är ju för att jag fått Ficortril av doktorn och det hjälpte inte ett dugg :-/ då måste man ju leta andra vägar!
Varför jag är så "desperat" är ju för att jag fått Ficortril av doktorn och det hjälpte inte ett dugg :-/ då måste man ju leta andra vägar! Ska testa idomin, vi har ju en till bebisens stjärt
använd en mjukgörande ögonkräm...det hjälper...men använd ENDAST ögonkräm runt ögonen så du inte får för dig att smörja dig me tex bodylotion!
jag har likadant ibland, och testade mary kay, vilket INTE funkade.. blev baara värre.. när det är som värst funkar bara locobase från apoteket, prova!
förresten vad är a-creme för något?
här har du en till som har panik för sina ögon. jag har haft en tråd inne här förut om torr runt ögonen. jag har oxå testat de salvor jag fått av läkare men hjälper inte. och nu har jag små fina rynkor-linjer under ögonen och är svullen när jag vaknar och ser för jävlig ut jag har panik för detta. usch, är dt försent att få bort dessa linjer tro? jag har nu Lumene ögoncreme från Åhlens. men jag blir ju inte rynkfri för det utan mer mjuk. Va gör vi åt detta tro? jag har en kompis som andvänder kortison runt ögonen för hennes eksem men dt bör man ju inte göra sa läkarn.
Tjejer inboxa mig för jag har något för er! tro mig!!=)
petrah
Ja vad gör man :/ concealern tycker jag framhäver linjerna mer också. Men som sagt pest eller kolera vill jag gå runt som en röd panda eller som ett torrt fnöske?
april 2008
will do
Anna Lisa skrev 2008-01-22 12:30:58 följande:
A-creme är superbra! har åxå torr hud i ansiktet o denna kräm funkar skitbra. kostar ca 90kr (finns på hälsokost) å krämen är jättedryg.
Använde a-cremen på sonens torrexem o de försvann, det har de inte gjort med andra salvor el krämer.
Men då ska jag nog testa a-creme Överkomligt pris för min plånbok iaf hehe