Vad ska jag göra åt min torra hy runt ögonen?
Det är torrt och allergiskt och nästintill rynkigt :( Finns det någon dunderkräm att använda?
Jag använder gärna mineralsmink men det blir inte snyggt med torr-rynkorna alltså :(
Det är torrt och allergiskt och nästintill rynkigt :( Finns det någon dunderkräm att använda?
Jag använder gärna mineralsmink men det blir inte snyggt med torr-rynkorna alltså :(
Hoppsan råka trycka lite för tidigt.
Det är lite av dilemma med sminket. Antingen torr och rynkig eller röd runt ögonen. Pest eller kolera alltså.
Använder du sminkborttagningsmedel?
Brukar du tvätta ofta med tvål och vatten?
Det bästa är att smörja jäte ofta med en fet kräm.
Kan tyvärr inte rekommendera något, men hälsokort brukar ha bra krämer.
Det som är bra sminkborttagningsmedel är ren barnolja.
Innehåller inte så mycket skit som sminkborttagningsmedel gör
Har precis samma problem so mdu, och jag har märkt att det förvärras när jag använder endel smink. Har därför kört med uteslutningsmetoden för att komma på vilket smink det är som inte är bra för mig, jag körde en vecka utan t.ex. ögonskugga, blev det inte bättre visste jag att det inte var den det var fel på etc. Märkte efter några veckor att det var concealern jag använde som var dålig för mig.
Smörjer mig även dagligen med Canoderm, finns recptfri på apoteket. Superbra. Smörj gärna flera gånger om dagen, och efter varje kontakt med vatten. Är du torr på övriga kroppen också är det bra att smörja in hela kroppen eftersom det torra gärna "smittar" av sig annars, och huden runt ögonen är väldigt tunn och därför väldigt känslig.
Hoppas det blir bättre!
Jag kan rekommendera dig att använda en bra ögoncreme som är avsedd att använda runt den tunna huden runt ögonen. Komplettera sedan med en dagcreme för resten av ansiktet att använda under makeup dagtid och en vårdande och återfuktande nattcreme under natten. Oriflame har många bra och prisvärda produkter. Jag vill inte rekommendera dig någon specifik hudvårdsprodukt utan att veta mer om din hud i övrigt. Dessutom har Oriflame vårdande makeup som kanske kan vara värt att testa. Finns bla återfuktande foundation och andra mer vårdande makeup-produkter som kan passa. Speciellt Giordani Gold-serien ska man spana in.
Över lag kan man säga att det är vårdande produkter närmast huden som man ska satsa på och vara noga med att använda dagligen. Bra rengöringslotion och ansiktsvatten för din hudtyp tillsammans med cremer (se ovan) gör gott för din hud!
Jag smörjer mest morgon och kväll eftersom jag inte vill förstöra min makeup. Känns faktiskt som att jag har testat alla krämer som finns! Förutom superdyra för det har jag sällan råd med!
Känner igen mig i det du skrivet. Tyvärr har jag inget mirakeltips. Vad använder du som sminkborttagning? Jag hade en som skulle sköljas av med vatten förut men den har jag bytt mot en lotion som bara tas bort med en bomullstuss. Vatten har jag märkt torkar ut hyn mycket mer än vad jag kunnat tro.
Sedan att hitta en ansiktscreme/ögoncreme som passar just en själv. Lite dyrt att testa sig fram men det är nog det enda som funkar..
Vatten och babyolja är det jag använder. Det tar ju sådan tid för huden att återställa sig! Man har ju inget tålamod precis!
Oriflame erbjuder prover på cremer och sådant som man kan testa innan man köper. Dessutom har man alltid 30 dagars garanti och returrätt om man inte trivs med sina produkter. Visst låter det bra? Det är inga andra som har sådan produktgaranti vad jag känner till. Dessutom är de sällan dyra - återkom om intresse finns. Jag kan förmedla säljkontakt om ni önskar.
TS: Använder du ögonkräm?
Earth Angel
Inte för tillfället. Nu använder jag kortisonsalva för ögonen.
Anna Lisa: Kortison? Får man fråga varför?
Jag antar att det är för en kortare period i vilket fall eftersom man inte ska använda kortison för länge.
Använd en riktigt bra fuktgivande ögonkräm så löser sig nog ditt problem med torr hud runt ögonen iaf ska du se.
skaffa en bra ögonkräm.!!!
Jo det är väl tills det blir bättre. Fick 2 st småtuber utskrivna av dr. Kan meddela att det är lite bättre nu iaf och liksom inte lika inflammerat, rött och känsligt även fast jag fortfarande är ganska känslig! Men ska försöka hitta någon bra ögonkräm nu iaf för när det är som värst kan jag knappt ha kräm på utan att det blir rött o kli-igt.
Jag har haft liknande bekymmer. I två veckors tid använde jag kortison för att lugna ner huden och ta bort det röda. Det hjälpte och sen dess har jag undvikit alla krämer. Det enda jag använder är ceridalolja. (Jag tror det finns i Sverige på apoteket.) Jag försökte med olivolja men tyvärr svällde ögonen upp en aning och ögonen blev lite irriterade av oljan. Ceridaloljan håller huden mjuk och fin och glansig är du bara ett par minuter. :)
Låter intressant det oxå! Verkligen tack för alla tips. Jag har provat såååå mkt, och det verkar finnas gott om krämer som jag inte visste om