• Mrs Kaffelatte

Olivolja - Underlivs svampens fiende

Japp precis som rubriken säger så kan man bli bättre i underlivet om man har mycket problem med svamp, om man avänder olivolja och tvätta sig med.

Olivolja innehåller oleinosyra som är svamphämmande.

Kopierar ts från förra tråden.

"Jag har länge drabbats av otroligt mycket svamp i underlivet.
    Från det jag var 13 år och tills för 3 år sedan så hade jag svamp mer upp till 10 gånger/år.
    Tillslut (när det var som värst) gick jag till Vårdcentralen och skulle få Diflucan av läkaren.
    Fick det och starka rekomendationer att sluta med intim och barnolja och i stället använda Olivolja (Virginoil)
    Detta är nu 3½ år sedan och jag har inte haft en svmpinfektion på 3½ år... !!!!!
    Gissa om jag är glad...

Så nu tänkte jag höra.
    Är det bara jag som använder olivolja att tvätta hönapöna med eller är det fler som har kommit underfund med denna underbara olja?

Mina vänner säger att de aldrig har hört talas om detta tidigare..

Det är vanlig kallpressad olja eller som det åxå heter viginoil/jungfru olja som jag änvänder.

Köper den billigaste flaskan jag hittar, typ Willys eller Icas

Så bara det står jungfruolja, virginoil eller kallpressad olivolja på så ska det vara rätt.

Denna olja har jag provat och den funkar:

2000taletsvetenskap.nu/nyheter/olivolja1.htm
    Dessa funkar med:
    www.fontana.se/produktbilder/67777_large.jpg

zeta.nu/templates/pdbprodcategory.aspx
    Men dock rekomenderar jag inte citronoljan från Zeta.

Ica har en som är sammansatt av raffinerad olivolja och jungruolja.
    Den funkar inte så där jättebra.
    Köpte fel en gång och funderade på vad sjutton som hänt.
    Har lagt in en bild i mitt galleri på den olivoljan som Ica har som inte är bra.

Jag kan även rekomendera denna tråd i kampen mot svampen.

familjeliv.se/Forum-11-258/m24298647.html

Många upplever det som ofräscht men vi som har provat säger bara HALLELUJA!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 11:24
    Förra tråden...

• Svar på tråden Olivolja - Underlivs svampens fiende
  • Tjollabolla

Tack vare att jag läst ett inlägg av dig för nån månad sen så har jag inte haft svamp sen dess! förutom just nu... Det verkar ha kommit idag, men det är säkert 2 månader sen sist och det känns underbart. Innan hade jag ju det flera ggr i månaden...

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • brumme lisa

Olivolja är bra för allt! Brukar ha det i badvattnet, jättebra återfuktning för huden!

• Mrs Kaffelatte
    Tjollabolla skrev 2008-04-06 22:18:47 följande:
    Tack vare att jag läst ett inlägg av dig för nån månad sen så har jag inte haft svamp sen dess! förutom just nu... Det verkar ha kommit idag, men det är säkert 2 månader sen sist och det känns underbart. Innan hade jag ju det flera ggr i månaden...

Nämen va säger du?? Va roligt..
    Då har i allafall någon mer blivit hjälpt..
    Gissa om jag blev chockd när jag såg att tråden var levande igen...

Jag blev knepig i underlivet när jag åt gestapuran fast jag hade olivolja... Så sånt kan åxå påverka...

Hej hopp!

Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Surfinia

Olivolja är superbra! Använder det regelbundet....

• Mrs Kaffelatte
    Surfinia skrev 2008-04-06 23:26:31 följande:
    Olivolja är superbra! Använder det regelbundet....
    Absolut!!!

Jag har kört nu i snart 4 år.
    Och inte en tendens till svamp.. *Jubel*
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Tjollabolla
    Mrs Kaffelatte skrev 2008-04-06 23:22:34 följande:
    Nämen va säger du?? Va roligt.. Då har i allafall någon mer blivit hjälpt.. Gissa om jag blev chockd när jag såg att tråden var levande igen... Jag blev knepig i underlivet när jag åt gestapuran fast jag hade olivolja... Så sånt kan åxå påverka...Hej hopp!
    Jag är såå lycklig att det har hjälpt, även om jag har ått det nu. Hoppas på att det försvinner fort och sen håller sig borta ett tag. Sen min son föddes för 13 månader sedan så har jag banne mig haft det i stort sett hela tiden, så detta känns helt underbart! Är så glad att jag läste den andra tråden

Men nu när man har fått det igen, frågan är om det är bäst att smörja med pevaryl eller bara fortsätta köra olivolja? Vad tror ni?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Olivolja - Underlivs svampens fiende