• Anonym

stoppa upp tummen i slidan när man bajsar

jag är otroligt hård i magen, hela tiden. För att hjälpa bajset ut så brukar jag ibland stoppa in tummen i underlivet och liksom trycka ut bajset genom väggen. Hur dumt är det? Och är det BARA jag som har gjort detta?

• Svar på tråden stoppa upp tummen i slidan när man bajsar
  • Anonym

dumt vejtag inte.. men inget som jag har gjort... så jag kan inte uttala mig om hur vanligt det är. Men fungerar det för dig så är väl det bra....

• Dimitra

Dumt vet jag inget om men spontant känns det enklare att åtgärda problemet på något sätt. Fiberrik mat och mycket vatten har du testat kanske? En matsked linfröolja om dagen gör susen för de flesta.

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Anonym

Jag gör det ibland, för att få ut det sista

• Anonym

haha har aldrig kommit på tanken!!

• Anonym

Nejdå, jag gör det också, för att liksom "hjälpa till" ibland och för att få ut det sista. :)

• Anonym
    Dimitra skrev 2008-01-18 18:33:42 följande:
    Dumt vet jag inget om men spontant känns det enklare att åtgärda problemet på något sätt. Fiberrik mat och mycket vatten har du testat kanske? En matsked linfröolja om dagen gör susen för de flesta.
    jag äter psyllis (stavas?)frön som är otroligt fiberrikt och får igång alla magar (jobbar på äldreboende, dessa frön hjälper bättre än alla laxermedel och lavemang tillsammans typ), dricker mkt vatten, rör på mig, äter ofta Inolaxol (tarmreglernade läkemedel) verkligen ALLT. Min mage är katastrof.
  • Dimitra
    Anonym skrev 2008-01-18 18:37:20 följande:
    jag äter psyllis (stavas?)frön som är otroligt fiberrikt och får igång alla magar (jobbar på äldreboende, dessa frön hjälper bättre än alla laxermedel och lavemang tillsammans typ), dricker mkt vatten, rör på mig, äter ofta Inolaxol (tarmreglernade läkemedel) verkligen ALLT. Min mage är katastrof.
    Det är bra att du har koll på kosten men du dricker väl ordentligt? Om magen är en kastastrof kanske du ska vända dig till vården?

Hoppas att du kommer tillrätta med problemet
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Anonym

sökt vård för detta många gånger. Ät mer fibrer säger de bara ;)

men gud vad skönt att andra också gör såhär!

• Anonym

Jag har gjort så nån gång ibland om jag varit hård i magen...
    Har du testat nåt läkemedel då? tex laktulos, finns ju även en hel del på recept att få.

• Moi

What!? Har aldrig någonsin ens tänkt tanken.

Svar på tråden stoppa upp tummen i slidan när man bajsar