2 glas vin och en hot shot 3 cl, när kan man amma?
Drack det mellan kl 18.00-23.00 en kväll. När kan man amma nästa gång?
Drack det mellan kl 18.00-23.00 en kväll. När kan man amma nästa gång?
2 glas vin är ca 8 cl sprit, en shot - ja 3 Så 11 cl sprit o räkna lågt på att du förbränner ca 2 cl i timmen (2-3 cl)
o just det - du kan amma så fort spriten är ur din kropp dvs alltså ca 5,5 timmar. Du behöver inte pumpa ur för är du ren är mjölken det
Här kan du räkna ut!
www.iform.se/Crosslink.jsp&a=4455
Har bar hört att vin stannar kvar i mjölken och att man ska pumpa ur. Vet inte om det stämmer men bättre att vara på den säkra sidan.
Nej, ingen alkohol stannar kvar i mjölken. Däremot pågår en diskussion om alkoholens ev. slaggprodukter, som man inte vet hur länge de är kvar i kroppen. Så för att undvika dem ska man inte dricka alls, men inget visar än på att det skulle vara skadligt i mjölken heller
Den där länken är himla bra Marre Letade efter den. Men såg nu de räknar väldigt högt - nån som vet vad de anser vara en alkoholenhet?
"nån som vet vad de anser vara en alkoholenhet?"
Alltså, ursäkta min knäppa dator! Såhär skulle det vara:
-----------------------------------------------------------------
Ingen aning, men bättre de räknar högt än lågt!
Kanonlänk, har den i mina favoriter
ja den är superbra, blev bara lite fundersam eftersom (om jag räknat rätt) de anser att en kvinna bara gör av med 1 enda cl i timmen o det är verkligen mkt lågt räknat, 2 cl är det normala var jag helt säker på... så undrade därför Ska kolla om jag hittar fler bra länkar
Precis som Titti och mini säger så stannar alkoholen INTE kvar i mjölken utan i blodet. Är man nykter nog att köra bil, så kan man oxå amma. Att pumpa ur tjänar således ingenting till!
Jag brukar av vana vänta minst lika länge med att amma som jag väntar med att sätta mig bakom ratten. Alltså oftast minst 12 timmar! Jag vet att man förbränner små mängder snabbare än så men har man nolltolerans för alkohol+bil så verkar det rimligt att ha det när det gäller bebbar också
Tack Marre för bra länk