sätta hårddisk från bärbar dator i stationär?
går det? jag har akut slut på utrymme och funderar på att slakta min gamla bärbara, men vet inte om det går?
går det? jag har akut slut på utrymme och funderar på att slakta min gamla bärbara, men vet inte om det går?
Du måste köpa till en "låda" som du kan stoppa in hårddisken i.
Det är ju så att bärbara hårddiskar är 2.5" och hårddiskar i stationära är 3.5"
Kommer inte på namnet just nu, men det är en 3.5" låda som du stoppar in den bärbaras hårddisk i.
Annars kommer det inte funka eftersom storleken inte är densamma och kontakterna inte är de samma i en bärbar som i en stationär
Ska väl också säga att säga att om inte den bärbara hårddisken inte är så stor (utrymmesmässigt) så är dte ju illigare att köpa en helt nu hårddisk till stationära.
För "lådan" kanske konstar lika mycket som en ny hårddisk
Köp en extern hårddisk kanske?
(vet ej om stavningen är korrekt)
finns kablar att köpa som konveterar, för den bärbaras hårddisk kan eler bör man inte använda som systemdisk i en stationär dator, visst det går men kommer i varjefall kräva att man installerar om, menjag skulle nog hellre köpa en exten usb disk till den bärbara datorn istället för att köpa en ny stationär dator
Ja kan så var, men om det är en gammal bärbar, säg att den har 20 eller 30Gb disk, sen köpa ett kabinett till den, nja jag skulle då lägga några hundra til på tex www.dustinhome.se/pd_5010115120.aspx och få rätt mycket mer utrymme, på en ny disk man vet kommer hålla ett tag.
Ah du hittade en.
Precis en sådan menade jag
Var inte så dyr ändå
Du får fler Gb per satsad krona om du köper en ny hårddisk istället.
www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx&catalog=180250&path=38400000,38500000,39000000,39100000