Hur mycket ska en kattunge sova? Vår sover hela tiden!
ja vår katt sover väldigt mycket, är det normalt?
ja vår katt sover väldigt mycket, är det normalt?
Katter sover enormt mycket, både ungar och vuxna...
ja det är ju små bebisar dom också! Och bebisar sover mycket!
Ja kattungar sover jättemycket, det är helt normalt. Man ska inte störa dem när de sover för de behöver varenda minut :)
ja vad skönt! vi trodde han blivit sjuk!
MYCKET!! Vår vuxna katt sover också hela dagarna... Och hon sov ännu mer när hon va liten. Det är VÄLDIGT normalt
kattungar sover mycket... och sen blir de äldre... och sover ungefär lika mycket katter sover mycket i största allmänhet. det är om du ser en skillnad i hans vanor som du ska börja bli orolig. om han sover mycket mer än vanligt då är det kanske nåt på gång.
Vi har nästan nyss fått honom men det har varit lika hela tiden. Han sover hela nätterna från kanske 23 på kvällen till 9 på morgonen, sedan leker han ett tag (20 min kanske) sen sover han lite, sen leker han 20 min sen sover han etc. Men det är säkert normalt, skönt!
Katter sover i snitt 17 timmar per dygn så det är helt normalt! Särskilt bebisar sover mycket.
Haha jag det har vår katt också gjort! de är för söta! Tack för alla svar!
Endel kattungar somnar t o m mitt i matskålen...
Våra vuxna katter kan ligga på EXAKT samma plats som man lämnat dem på 8 timmar tidigare. Man skulle ha en kamera så man kan kolla om de varit uppe, eller om de sovit hela tiden i sträck!
Undrar förresten hur de kan andas under täcket en så lång tid...
Katter, stora som små, kan sova MYCKET! Så mycket som 16 timmar på 1 dygn :D De du!
Så det är alltså helt normalt ;)
Dock ska du vara uppmärksam på om aptiten försämras och om katten är nästintill apatisk eller nåt. Men sova kan de som sagt göra en del :)