• yaaniz

Tandinfektion, inget hjälper!!

Har världens dåligaste tänder..saknar en massa och alla jag har kvar nu är det grova hål i. För nåra dagar sedan fick jag akut ont och fick åka in akut..dom behandlade fel tand..fick åka in till min tandläkaren dagen efter och han började göra en rofyllning.
    fick sen pencelin utskrivet mot infektion i tanden/tänderna. På natten till dagen jag åkte till min tandläkare var jag oxå in akut till sjukhuset på kvällen för jag hade sååå jävla ont och fick utskrivet nån stark tabblet mot smärtan.

Men ingenting hjälper..jag fick äta en sån tablet pluss 2 panodil åt gången..men det hjälper inte..har så fruktansvärt jävla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
    Vad bör jag göra? Är det normalt att ha så här ont även om man äter så mycket tabbleter?

gejjen är att jag är gravid i v.26 och blir orolig att allt detta ska vara skadligt för barnet på nått sätt, anting allt intag av medicinen eller av att jag mår frulktansvärt dåligt av att ha så här ont..både fyskitkt och psykiskt..

vet inte igentligen vad jag vill med detta inlägg..kanske få lite lugnande ord eller om nån vet vad jag kan göra för att dämpa smärtan...får verkligen panik!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Tandinfektion, inget hjälper!!
  • korven72

Kan du inte vända dig till vårdcentralen och göra en plan över hur du ska få ordning på din mun? Det blir ju jättedyrt att fixa allt på en gång, men du kanske kan fixa lite i taget?

• yaaniz

ja det ska jag..väntar på tid hos odontologen..kosta vad det kosta vill :S

men nu har jag så smärta att jag snart svimmar..vet uínte vad jag ska göra..detta kan omöjligen vara bra för bebis när jag mår så här..är snart på g att få panikångest attack..får det så fort jag stissar upp mig..och detta gör så jävla ont att jag blir helt stissig i kroppen...

• timberhochmandie

Du får nog försöka komma till en akuttandläkare så att de får titta på dig. Det kanske finns nån inflammationshärd under nån gammal lagning så att de måste öppna upp där och göra rent... Lycka till!

• ThisIsMe

Åk till akuten! Så här ont ska du inte behöva ha. I värsta fall får de lägga in dig och ge något starkt smärtstillande att sova på.

• yaaniz

dom kan inte hjälpa mig mer än det dom gjorde igårnatt..att ge mig den medicinen jag fick..men den hjälper ju inte. är ju gravid så dom kan ju inte ge mig nått annat..det var deras svar iaf. Fattar inte varför det inte finns en tandläkare på akuten på sjukhset..eller nattöppna akuter för tandvård..

ThisIsMe skrev 2008-01-18 22:36:56 följande:
    Åk till akuten! Så här ont ska du inte behöva ha. I värsta fall får de lägga in dig och ge något starkt smärtstillande att sova på.
  • ThisIsMe
    yaaniz skrev 2008-01-18 22:41:14 följande:
    dom kan inte hjälpa mig mer än det dom gjorde igårnatt..att ge mig den medicinen jag fick..men den hjälper ju inte. är ju gravid så dom kan ju inte ge mig nått annat..det var deras svar iaf. Fattar inte varför det inte finns en tandläkare på akuten på sjukhset..eller nattöppna akuter för tandvård..
    Jodå, det finns smärtstillande som kan ges även till gravida. Som du säger så är det inte bra att du går omkring och mår så här dåligt.
  • yaaniz

Jo men jag har ju fått smärtstillande dexofen 50mg. Men det hjälper knappt..tar bort lite lite av det västa men inte förens efter 1timme typ :S inatt ahr jag vaknat flera ggr av smärtan..

• Frezalo

Har samma problem. Är så svullen i ansiktet så jag ser helt grotesk ut. Fick inte nåt smärtstillande utskrivet, bara penicillin och order om att spola rent infektionen med hexident varje dag. Gör ont som f-n!

• yaaniz

har oxå hexident hemma..ska det hjälpa? känns inte som det hjälper..känns nästan som det gör ondare när jag gurglar det nu..knas

Frezalo skrev 2008-01-19 15:06:30 följande:
    Har samma problem. Är så svullen i ansiktet så jag ser helt grotesk ut. Fick inte nåt smärtstillande utskrivet, bara penicillin och order om att spola rent infektionen med hexident varje dag. Gör ont som f-n!
Svar på tråden Tandinfektion, inget hjälper!!