Fortfarande ont efter lagning av tand. Rotfyllning? Kostnad?
Ca 1 mån före jul tappade jag en bit av en tuggtand och var iväg till tandläkaren. Han fixa' det + att han lagade ett ganska stort hål i samma tand. Efter det kunde jag knappt äta för det gjorde ont. Var iväg igen å han slipade ner tanden lite mer, då han sa att om den är för hög så blir det ett tryck på tanden som kan göra ont. Kunde nu äta vissa saker med tuggmotstånd men det började ila istället så fort jag åt nåt kallt eller varmt. Var iväg en tredje gång och han röntgade tanden. Kunde inte se vad som kunde vara på tok, utan sa att blir det inte bättre efter 1 v så kunde han bara se rotfyllning som sista utväg. Hjälp! Har hört att det gör skitont (å jag som redan får ont vid varje borrning tack vare att mina nerver ligger så ytligt) och kostar skjortan. Jag har inte gått tillbaka till tandläkaren efter det. Trots att det ilar så fort man kommer åt tanden nu + att jag fortfarande inte kan äta vissa saker på den sidan. Kan nån vara så snäll å råda mig om vad jag ska göra..?! Ska jag ringa om en tid för rotfyllning eller ska jag gå till en annan tabdläkare å se vad han/hon säger?