• Krabbolina

födelsedagspresent till 2-åring

Har ni något bra tips som man kan köpa i present till en blivande 2-åring? Jag har ingen koll på vad en 2-åring tycker är roligt att leka med. Är kanske en gunghäst eller liknande något att ha? Blev lite förtjust i IKEA gungälg!

• Svar på tråden födelsedagspresent till 2-åring
  • Sussannek

Kaspers favoriter just nu är sin gunghäst, sin storebrors tågbana och flexitrax bana är stora favoriter, pussel (inte med knopp utan vanliga), bilar, böcker, sin tunnel (är tunnel och tält till trädgården men vi har bara tunnlen uppe här inne)filmer (byggare Bob, Postis Per, Elias mfl).

• tess1987

Jag skulle inte köpa en gunghäst till en två åring, men.
    Jag skulle nog köpa byggklossar, lego, briotågbana. (finns lika bra men billigare på ikea.) Men är det en kille eller tjej.?

• Krabbolina

tessi1987
    Det är en tjej! Varför inte en gungälg?

Sussanneek
    Stora eller små bilar? Tåg- eller bilbana är ju alltid skoj. Tycker jag iaf!

• tess1987

Det finns lego som är för 2 elr om det är 2 1/2. de är ju stora, men inte jumbo.

Min son gunngar gunhäst lite nu och är 9 månader, jag menade mäst att hon kanske är för stor. Men Jag ska inte säga hur du ska göra heller. Sa bara att jag inte skulle köpt en. Men vet, gungälgen är ¨så söt.
    Vi köpte tågbana till en en kille som fylde 2 för ett tag sen, Han gillar det skarpt.

Kram

• krypet fem

Har en nybliven två-åring här hemma, när han fyllde år fick han dessa roliga o bra grejer:
    Lego Duplo, superpresent till alla barn, det finns verkligen nåt för alla! Radiostyrd bil anpassad för små barn, med bara två enkla knappar att styra med, favvo hos alla småisar på kalaset, böcker, en traktorbok och en Alfonsbok (God natt, Alfons Åberg och Raska på Alfons är bra för lite mindre barn), kläder, fråga föräldrarna om det är nåt som dom behöver, med en tablettask i paketet brukar barnet bli jättenöjd, köp inte för lite strl bara, kanske 98 (3 år) blir bättre än 92 (2 år)

Är också jättesugen på IKEAs gungälg, men det känns att den är mer för mindre barn.

Sonen fick också ett par presentkort som kom i brevlådan från släkt som inte bor här, tipsar om www.presentkorttorget.se som är en bra sida

• Sussannek

Det är små bilar som gäller för Kasper.
    Han har ju en storebror på 11 som har massor av småbilar och det finns ju inget härligare än att gå upp och leta i hans lådor och få låna en ny bil

• astri

Siri som är relativt nyfyllda två älskar att rita, så jag köpte IKEA målarstativ till henne. Duplo, böcker, bilar och tågbana är också sånt som funkar.

Hon har IKEA blåa gungälg som jag dumt nog köpte :-/ Hon använder den inte alls utan kör hellre med sin syrras käpphäst.

• Lokecool

Jag har också gungälgen till min dotter. Hon blir också 2 snart å hon fick ta över den efter sin storebror som nu e 3. Han fick den innan han fyllde 1 år men ingen av barnen har använt den särskillt mkt. Min dotter älskar att leka med dockor nu å med sin spis med kastruller och låtsasmat. Kan ju vara ett förslag på present till din dotter (om hon inte redan har det). Till min dotter önskar jag en del tillbehör till dockor som t ex badkar. Finns ju även barnvagn, matstol, docksäng... Cd skiva med musik för barn brukar kunna gå hem åxå + alla slags ritgrejer. Vi ska köpa IKEA's målarstativ i present

• meya

*Dockvagn m docka
    *Duplo
    *Leksaksspis
    *Köksgrejjer
    *Pussel
    *Liten res/handväska
    *Prinsessklänning
    *Kassaapparat
    *Sångbok eller skiva med barnsånger
    *Armband
    *Halsband
    *Katt eller hund i liten väska/bur

Ja, det var väl vad jag kom på...

• Krabbolina

IKEAs målarstativ verkar lite intressant. Jag får nog ta med mej maken dit, det är hans systerdotter som fyller 2 år den 1/2.

Kläder är ju alltid bra att ha men inte alltid kul att ge. Men om jag köper typ ett klädesplagg och en leksak så blir kanske både mamma och dotter glada!

Svar på tråden födelsedagspresent till 2-åring