gifta sig utomlands!
Önskar lite tips på olika resmål där man kan gifta sig! Det ska helst vara barnvänligt eftersom vi kommer att ha småbarn med oss!
Önskar lite tips på olika resmål där man kan gifta sig! Det ska helst vara barnvänligt eftersom vi kommer att ha småbarn med oss!
Många väljer att gifta sig på Arlanda, sedan kan man ju åka vart som helst.
Nja det var inte riktigt så jag hade tänkt mig, dessutom så kommer vi inte att resa via Arlanda, tror det blir Sturup eller Kastrup isåfall, men tack för tipset!
men alltså, när skall ni åka, hurdant resemål vill ni till? vad får det kosta? eller andra önskemål/begränsningar.. annars är det ju svårt att ge råd...
vill ni gifta er i svenska kyrkan så kolla på utlandskyrkorna..
Jag tänkte aug-okt, inte för lång restid med plan, hmm vad det får kosta, ja det har vi inte satt nåt pris på
Tänkte om det kanske var nån här på FL som gift sig utomlands?
mina föräldrar förnyade sina äktenskapslöften i Svenska Kyrkan på Mallorca. dit kan du resa billigt, och ha en fin familjesemester.
Vi gifte oss borgerligt hemma i trädgården os släktingar i USA, men det är ju rätt lång flygresa dit?
Annars är väl svenska kyrkan på Mallis eller Kanarieöarna poppis?
Eller svenska ambassader i typ Rom, Paris, Aten eller liknande?
som majken skriver så är mallis å canarieöarna nära, även cypern är väll vanligt..
vår dotter är döpt i svenska kyrkan på Gran canaria, vi anlitade även en fotoraf som brukar fota brudpar där.
de praktiska får ni hjälp ifrån kyrkan om ni vill (fotograf, blommor osv), så har ni bara en skön semester att tänka på..
om jag vore er så hade jag först valt 2-3 ställen jag ville gifta mig på å sedan kollat om det är möjligt där.
man behöver ju verkligen inte bo i den staden kyrkan (ambasaden) finns utan välj en semester ni vill ha å så får man ta taxi till å från!
Fritidsresor har numera möjlighet att ordna bröllop i Italien. Kolla på deras hemsida.
Annars är det bra att kolla svenska kyrkan i utlandet, om ni vill ha kyrklig vigsel? www.skut.se
Svenska kyrkan på Mallorca, om ni inte vill resa så långt.
Just nu är min syster på väg till Thailand för att gifta sig! Det är en svensk "bröllopsarrangör" som fixat allt med bröllopet.
Vi gifte oss i Las vegas.. Man tror det ska va lite sunkigt, men det är helt tvärtom. Det var magiskt, folk reste sig o applåderade när vi gick förbi, grattis önskningar från alla håll etc.
Resa kostar ju endel, men allt annat e jättebilligt.
Våran vigsel inkl dvd o limmo kostade 300kr... Åt på en lyxanläggning efteråt, det gick inte på över 300kr heller.
Hade oxå med barn, dom hade skit kul.
(dom åkte ioförsig upp från LA)
Kan varmt rekomenders...
Vi gifte oss i svenska kyrkan i Los Christianos på Teneriffa. Helt perfekt enligt oss. Väldigt smidigt och mycket trevlig personal som även beställde våran bukett enligt våra önskemål så den fanns på plats när vi kom dit. Ligger nästan alldeles intill en strand.
Ni kan ju gifta er varhelst i världen där det finns tillgång till präst eller svensk ambassad. Glöm inte vittne.
Tack för alla svar! Nu har vi ju en del att fundera över!
Och vi i den svenska sjömanskyrkan i Skagen, Danmark...
www.svenskakyrkan.se/skut/fakta/vigselinformation/