• Tjet

Nyfödd 1vecka+ bajsar inte

Min bebis bajsar inte! På bb kom det barnbeck och även lite vanligt brunt bajs flera ggr, men sen vi åkte hem i onsdags har det inte kommit nånting. HOn är 8 dagar idag, och helammar. Verkar inte ha ont i magen och är nöjd i övrigt. Men jag vill se det där senapsgula bajset!! Är detta normalt??

Esther är här!
  • Svar på tråden Nyfödd 1vecka+ bajsar inte
  • miababia

finns bebisar som bara bajsar var 14:e dag och de som bajsar flera gånger på en dag.

• MonicaH

ebba bajsade varánnn vecka. de är mycket sällan bebisr som äter flytande blir hårda i magen, nästan aldrig enligt vår BVC läkare

• Tjet

Även när de är så här små? Ska inte magen ha kommit igång då? Borde ju inte bli förstoppad m tanke på helamning...?

Esther är här!
  • xenaa

ja det är rätt normalt att de kan gå flera dagar att de inte bajsar.

♥Leo 07-06-22♥
  • MonicaH

Ammande barn kan inte bli förstoppade, men olika barn bajsar olika ofta. En del bajsar flera gånger om dagen (ofta i samband med amning) och andra med flera dagars mellanrum.

• Quenia

Min dotter bajsade högst en gång i veckan i början, så du kan vara helt lugn. Hon pruttade helt ofattbart illaluktande, men det var ingen fara det heller. Jag gav henne minifom , som slår sönder gasbubblorna till lite mindre bubblor och det kan underlätta att de bajsar.

• Tjet

Tack snälla för svaren! Då lugnar jag mig lite, eftersom hon verkar må bra, äter och sover och är glad när hon är vaken..

Esther är här!
  • MonicaH

man kan bli orolig för allt, jag är likadan

• Lirre

Vill inte göra dig orolig men när min tjej va nyfödd & inte bajsade fick hon gulsot. Det gula kommer ju ut med bajset...
    Hur är hon för övrigt? Agnes sov hela tiden(visst det gör nyfödda) men hon reagerad typ inte på nåt & så...
    Vi blev tillsagda att ge henne mat var 3:e timme oavsett om hon va hungrig el inte för att få igång hennes mage & för att hon skulle bajsa!!!

ღAgnes 14 Jan -06 ღ & ღ* Hamburgaren* i magen BF 5 Juli -08 ღ
  • Tjet

Lirre; hon är vaken och äter bra, sover några timmar i taget. Hon har ju bajsat, men inte på 3 dagar nu...får ringa bb imorgon om inget hänt och höra!

Esther är här!
  • Tjet

Har avvaktat och avvaktat, men fortfarande inget bajs...hon verkar nöjd, äter och sover och har vakna stunder, och ter sig inte som om hon har ont i magen.
    Bör jag ringa bb nu, tycker ni?

Esther är här!
  • EllieK
    Tjet skrev 2008-01-20 09:50:22 följande:
    Har avvaktat och avvaktat, men fortfarande inget bajs...hon verkar nöjd, äter och sover och har vakna stunder, och ter sig inte som om hon har ont i magen. Bör jag ringa bb nu, tycker ni?
    Ring för din egen skull så Du får lugn och ro men jag kan lova dig att de säger att det inte är några problem och att du bara ska fortsätta amma som vanligt.
  • Tjet

Tack EllieK! Nu lugnade DU mig lite iallafall!

Esther är här!
Svar på tråden Nyfödd 1vecka+ bajsar inte