• Anonym (stina)

varför får jag kväljningar o mår illa efter träning??

hej! jag har för en tid sedan fått viktnojja, bmi ligger på 18,3 just nu o jag väger mig 10 ggr per dag minst för att kontrollera att jag inte går upp. jag räknar desperat efter points o får ångest efter o innan maten. hursomhelst så har jag börjat motionscyckla varje dag, jag cycklar då i 45 minuter o direkt efteråt så mår jag jätteilla o får kväljningar o blir skakig o det käns som om blodtrycket är dåligt. varför blir det så??? 45 minuters cycklingär ju inte mycket, sedan dricker jag ju under tiden??????

• Svar på tråden varför får jag kväljningar o mår illa efter träning??
  • Anonym

Du kanske äter för lite o tränar för mycket,inte bra alls,sluta upp med det,innan det leder till något värre..

Klart man kan träna och räkna points men man ska ju göra det med måtta och inte som du säger själv få viktnoja

• Anonym (stina)

men jag cycklar ju bara 45 minuter om dagen, det är väl inte mycket?

• Anonym

Äter du som du ska?
    Alltså rätt?

• Anonym

Du har ju redan intalat dig själv att du väger för mycket och då är redan psyket i obalans sen att du inte äter lika mycket som du gör av med ger ju resultat i att kroppen sparkar bakut precis om du berättade!!

Ät mera och fortsätt träna hårt det gör allt roligare när man orkar inte inte mår illa

• SophiaM

Om din bmi redan ligger under 20 så är du väl underviktig? Din kropp och din själ behöver läka låter det som i mina öron. Du verkar ha en skev självuppfattning som du behöver kämpa på med istället för att kämpa med vikten så som du gör. Lycka till.

• Anonym

Du äter för lite, det är därför som du blir illamående och skakig. Jag var också sån förut och jag åt typ ingenting och ändå tränade jag, men kroppen orkade inte med det, den måste ha energi att ta av för att orka träna.
    Det är väl inte så att du har ätströninger? Det låter lite så tycker jag. Enligt ditt BMI så är du ju underviktig.

• Anonym

Och det spelar ingen roll att det bara är 45 minuters träning, så fort som du anstränger dig utan att ha ätit ordentligt innan så kommer du ändå att känna dig illamående och skakig efteråt.

• Anonym (stina)

problemet är bara att om jag äter mera går jag upp i vikt, så är det bara

jag äter ändå rätt bra så här ser dagen ut för mig.

7,30 fruckost 2 dl youghert mini, ca0,5 dl corn flaces, en hårdmacka med 2 tsk keso mini.

12,00 en naturdiet bar, 2,1 points.  ((ibland hoppar jag över))

16,30 middag

20,30, i hårt grovt bröd med 1 tsk keso mini.

• Anonym

Frukost och lunch är det viktigaste att få i sig!! Hoppa aldrig över lunchen och dessa naturdieter är ju inge bra alls!!!!!

Gå gärna på Viktväktarnas program, för de har bra och god mat!!

Men du har redan stora störningar i ditt synsätt på mat, så jag skulle helst vilja att du söker hjälp innan det går för långt!!

Kram kram

• Anonym (kia)

HALLÅÅÅÅÅ!!!!!11

SÖK HJÄLP INNAN DU SVÄLTER DIG SJÄLV.

Det är klart din kropp säger ifrån då du inte äter.
    Sen tränar utan att låta kroppen ha ngt bränsle.

Det fettet som är i Keso det snor din kropp då den äter för den SKRIKER efter mat.

Yoghurt..Om du nu vill gå ner i vikt varför äter du yoghurt och Corn fakess..det är ju rena kaloribomben med corn flakes.

Ät gröt i stället.

MEN FÖR DIN SKULL OCH DIN FAMILJ SÖK HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden varför får jag kväljningar o mår illa efter träning??