• Stjärnhimmel

A-hus

Hej!
    Är det någon som har eller har tänkt att bygga ett A-hus. (Annebergshus)
    Vilket isåfall ?
    Vi är intresserade av A-huset "Dalarö".
    Vad har det kostat för er....
    Vet ni om det är väntelista på att få ett A-hus ?
    Det är väl ett "nyckelfärdigt" hus som byggs innomhus, bra isåfall för att undvika att få fukt i huset...

Om ni har ett A-hus dela gärna med er av era erfarenheter...=)

• Svar på tråden A-hus
  • Knubbe12

Vi bor i hus nu, men har funderat på att sälja och bygga nytt. A-hus ligger nog i topp efter att ha jämfört en mängd olika hus. Funderar oxå på Dalarö eller Lindö. Har en bekant som byggt ett A-hus (Hasseludden) och de tycks vara nöjda än så länge! Jag tror dock inte att det var A-hus som smällde upp huset, utan en annan byggfirma anlitades då A-hus var motsträviga att bygga så långt norrut...
    Tror att vi, om husbygge blir aktuellt, kommer att göra en del arbete själv för att få ner priset (måla, lägga golv, lister, kök etc.). Har ni fått några prisuppgifter för ett nyckelfärdigt Dalarö?

• Stjärnhimmel
    Svar på #1
    Nej vi har inte pratat med dom än men ska ta kontakt med dom så fort vi har varit på banken och tagit reda på hur mycket vi får låna....
  • Madicken och Lisabeth

Vi är också intresserade av a-hus och har haft kontakt med en säljare därifrån. Förhoppningsvis kommer vi få köpa en hustomt av vår kommun under 2008...

• Linlugg

Hej!

Vi byggde ett Lummerlunda från A-hus för två år sedan. De kommer inte nyckelfärdiga så som exempelvis Älvsbyhus utan ytterväggarna är färdiga sektioner som sätts upp så det är en traditionell byggnad från grunden. Så visst spelar vädret in när man bygger. Vi har jättebra erfarenheter från A-hus och är så nöjda med vårt hus och bemötandet under bygget.

Vad bygget kostar är ju så individuellt, beror helt på vilka tillval osv man vill ha och hur mycket man gör själv. Vi gjorde allt invändigt själva med hjälp av egna hantverkare och fick på så sätt en mycket bättre kostnad och kvalitetskontroll.

Till frågan om väntelista, Ja när man beställer sitt hus får man ett prelininärt leveransdatum och när det blri beror mycket på vart huset ska, årstid och hur många som står på kö. Vi väntade inte länge alls, det kom på utsatt datum när vi beställt. Mycket smidigt.

Jag lägger till dig i min adressbok så kan du titta i mitt bildarkiv, där finns en mapp på när vi byggde huset så kanske bilderna ger bättre svar?

.¸¸.·´¯)Linlugg
Svar på tråden A-hus