• Lilla troll

v12 Hur känns era magar?

Hej alla!
    Jag är gravid i v12 efter två missfall och nu känns allt jättespännande, men, så klart, också oroligt!
    Min mage har under några veckor känts omväxlande hårt och mjuk när jag känner på den, men i dag verkar den vara konstant hård och spänd. Ände nerifrån och upp till magen.
    Jag undrar bara hur ni andra känner? Blir ju så orolig att något skulle vara knas...

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden v12 Hur känns era magar?
  • Lilla troll

Ända upp till naveln skulle det vara!

• josch

Hej!

Jag är också i vecka 12
    Jag har inte känt nånting dom senaste dagarna..
    lite växvärk ibland.
    Min mage är relativt mjuk , förutom en bit under naveln
    där livmodern sitter.

Man undrar verkligen hur det står till där inne.
    men troligtvis är det som det ska, om man inte har fått några konstiga blödningar eller haft riktigt ont.

• mammatill2härligavildar

Hallå! Är i vecka 13 o min mage e spänd från blygdbenet och upp till en liten bit under naveln. Ska bli skönt när UL är gjort för då blir de nog lite lättare att förstå att en liten ligger där inne.

• Älsko

Är magen hårt på er hela tiden ?? tänkte kan ju vara samandragningar. För då känns magen hård..! Och ligger man ner an det puta lite..! Men ändast om det är samandragningar då da..! Men då ska inte magen kännas hårt hela tiden..!

• wholelottarosie

Jag är JÄTTEsvullen i magen och har varit så sedan v 8 ungefär; det ser ut som att jag skulle vara i v 20-24 ungefär :P Idag har magen varit helspänd hela dagen. Det är troligtvis bara svullna tarmar som spökar; blir ännu mer spänd så fort jag äter något). Det är ingen fara att vara så svullen som vi är :)

• wholelottarosie

Kan tilläggas att jag fick se bebisen och dess hjärtslag i förrgår, så jag är säker på att inget är fel "där inne"

• MammaOsa

jag är oxå i v.12 går in i v.13 o magen känns hård o spännd i bland o drar lite o så...men det är att livmodern växer fick jag till svar när jag var på gyn i onsdags.

• 84 Sandra

Jag är i början av vecka 12 och jag känner inte livmodern alls? Tror jag. På dagarna är ju hela magen svullen men på morgonen precis när man vaknar så sjunker magen in och jag känner ingenting. Är jätteorolig att jag inte känner den. Någon som vet hur det "ska" vara?

Svar på tråden v12 Hur känns era magar?