• Bonanza

Någon som jobbar på OLW här? (Ostbågsfråga)

Det finns två olika sorters ostbågar. Oftast är de rätt äckliga: ljusgula, tjocka och många korta stumpar i. Så smakade de inte när jag var liten.

Men - då och då får man tag på en påse med "riktiga" ostbågar i. Mörkgula, smala, långa och svingoda!

Och då undrar ju jag - varför är det sån skillnad? Finns det olika maskiner, men bara en som gör de goda? Finns det någon märkning så att man kan leta igenom de ostbågspåsar som finns för att slippa köpa äckliga ostbågar?

Någon som vet? Jag kan inte leva utan ett bra svar. HJÄLP! PANIK!

• Svar på tråden Någon som jobbar på OLW här? (Ostbågsfråga)
  • Jesster

Undrar detsamma faktiskt. Man blir skitbesviken när man får en "dålig" påse och när man råkar få en bra så tar de slut för fort
    De ska inte vara för hårt bakade och så ska det vara ganska mycket "mjöl" på dom. Mmmm...

Det är samma sak med chipsen, ibland får man en supergod påse men oftast så är chipsen stenhårda och mörka.

♥ v.14 ♥
  • jennie ellie

Det finns ju olika sorter...jag köper de som är hot, dvs starka och smala

• Maria40

Jag trodde det var olika berodende på fabrikat och sort. Finns ju både olw och estrella, och olika sorter.

• Alicia05sMamma

Olw´s brukar jag köpa om vi ska köpa hem ostkrokar.
    Estrellas smakar skunk

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Bonanza

Men hjälp! Jag är väl inte helt korkad.

Jag fattar att det finns olika märken. Jag vet att det finns olika sorter. Jag undrar varför det är en så enorm skillnad mellan OLWs vanliga ostbågar! En påse kan vara skitgod, en annan skitäcklig. Varför är det så? Varför finns det flest äckliga kvar?

• goshheidi

Kan det vara datumet? Färska = goda. Ofärska = inte lika goda? Eller så kanske tvärtom, att du gillar gamla bågar :)

• Alicia05sMamma
    Bonanza skrev 2008-01-19 18:14:13 följande:
    Men hjälp! Jag är väl inte helt korkad.Jag fattar att det finns olika märken. Jag vet att det finns olika sorter. Jag undrar varför det är en så enorm skillnad mellan OLWs vanliga ostbågar! En påse kan vara skitgod, en annan skitäcklig. Varför är det så? Varför finns det flest äckliga kvar?
    Förstår vad du menar

Var tvungen att gå ifrån & hjälpa dottern med dvdn & råkade trycka iväg inlägget

Tycker det är rätt ofta man får en påse där ostkrokarna är jätte torra & konstiga. Inte speciellt ofta man lyckas köpa hem en påse där de är lixom rykande färska & super smarriga.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Bonanza

Nja, datumet gör väl inte att de ändrar storlek och längd? De korta, tjocka och ljusgula är ju äckliga. De ser liksom inte ens likadana ut! En inte så omöjlig teori annars, om det inte hade varit för utssendet.

goshheidi skrev 2008-01-19 18:16:07 följande:
    Kan det vara datumet? Färska = goda. Ofärska = inte lika goda? Eller så kanske tvärtom, att du gillar gamla bågar :)
  • ming
    Bonanza skrev 2008-01-19 18:14:13 följande:
    Men hjälp! Jag är väl inte helt korkad.Jag fattar att det finns olika märken. Jag vet att det finns olika sorter. Jag undrar varför det är en så enorm skillnad mellan OLWs vanliga ostbågar! En påse kan vara skitgod, en annan skitäcklig. Varför är det så? Varför finns det flest äckliga kvar?
    Kanske beror på hur länge de får stå framme innan de packas ner!
  • ming

Eller kanske olika skift har lite olika rutiner på inställningar på maskinerna, kanske.

Svar på tråden Någon som jobbar på OLW här? (Ostbågsfråga)