• MyLindah

Ont, värk i vänster ben...Ischias???

Har sen i morse en fruktansvärd smärta i vänster ben. Från låret o ner till fotknölen. Smärtan strålar liksom på nått sätt o värker även fast ja sitter med benet i högläge o bara sitter still.
    Någon som känner igen detta?
    Kan man göra något mot det? Ex. alvedon el. dylikt?

Hjälp...gör faktiskt himla ont:(

är för övrigt i v.36+4 om de spelar någon roll.

• Svar på tråden Ont, värk i vänster ben...Ischias???
  • inoka

Jag hade så när jag väntade mina 2 första efter ett dumt lyft på jobbet där jag skada ischiasen. Denna gången blev det likadana smärtor fast läkaren sa foglossning. Så det är nog ett av det..
    Är det foglossning brukar det försvinna efter bebisen har kommit.
    Ishiasen har jag ont i till och från även när jag inte är gravid.
    Ta en varm vetekudde där det gör ont. Det hjälper en del och bada/duscha varmt. Alvedon räcker tyvärr inte för mej med testa och se.

• elinou

hej
    jag känner med ngt liknande: strålar som du säger, fast mer som det är ngn nerv som är i kläm, ibland gör de såå ont att man inte kan stötta sig på benen...
    vet inte om alvedo hjälper...prova så får du se
    håller nog med inoka att de är nog skönare med ett varmt bad, de hjälper på ett helt annat sett..

*Stolt mamma till Lucas 2 år*är i vecka 37*
  • PecklinG

Jag har ischias och det låter verkligen som att du har det med! Kan säga att tyvärr så hjälper inte alvedon eller bad!! Ett bad kanske för stunden men det kommer tillbax lika snabbt!! Är i vecka 36 och har haft det nu i flera veckor och det går verkligen inte att göra något åt smärtan Det enda bm säger är att man inte ska bära tungt!!

Hoppas att du mår bättre snart!

(¯`♥.¸♥ Anton 070213 BF 080220 ♥¸ .♥´¯)
  • Theia

Jag har smärta i hela benet också...
    och de strålar och surrar ner ända till foten...
    Dom sa att de va för mitt bäcken va rörligt..

Typ foglossning

• Murpen

Känner igen mig. Hade ont i en vecka innan det gav med sig. Nu kan det göra ont lite då och då. Jag var orolig för en propp och ringde sjukvårdsupplysningen. De sa att om inte benet var varmt ell kallt eller hade någon rodnad så var förmodligen allt ok. Nerver i kläm. Var i v36 när det var som värst.

Svar på tråden Ont, värk i vänster ben...Ischias???