• alisha

gulliver barnsäng ...montering

jag har köpt begagnade spjälsängar och ska montera upp dom nu. dom är ikeas gulliver sängar nån som kan förklara lite lätt hur dom ska monteras. detta kanske är en dum fråga men skulle verkligen uppskata lite hjälp om nån vet hur man gör.
    tack på förhand

• Svar på tråden gulliver barnsäng ...montering
  • Signatur

Ring IKEA och fråga. Antingen guidar de dig igenom proceduren eller så kan de skicka en ny monteringsanvisning till dig (du kan ju säga att ni råkade slänga den eller nåt).

• Alexandra A

alisha: jag har precis köpt gullivers spjälsäng. om du skickar din mailadress till mig (kan ju skicka den i ett privat meddelande om du inte vill skriva ut den här) så kan jag scanna in monteringsanvisningen och skicka till dig.

• knoddmaker

Dom åtta långa skruvarna och dom åtta små cylinderformade "muttrarna" sätter du ihop själva stommen med. Dvs du stoppar in en cylinder i hålet på långsidorna, sedan tar du den långa skruven och skruvar in från kortsidan. Gör så med alla åtta, dvs en uppe och en nere i varje hörn. Sedan tar du dom där pinnarna med öglor på och stoppar in i hålet på den höjdnivå du vill ha sängen. På dom fyra pinnarna lägger du sedan botten plattan. Tar de fyra sista skruvarna och skruvar ner uppifrån, med hjälp av de fyra muttarana som du sätter under öglorna... klart !!!

och glöm inte att efterdra skruvarna efter ett tags användning...

• knoddmaker

Dom åtta långa skruvarna och dom åtta små cylinderformade "muttrarna" sätter du ihop själva stommen med. Dvs du stoppar in en cylinder i hålet på långsidorna, sedan tar du den långa skruven och skruvar in från kortsidan. Gör så med alla åtta, dvs en uppe och en nere i varje hörn. Sedan tar du dom där pinnarna med öglor på och stoppar in i hålet på den höjdnivå du vill ha sängen. På dom fyra pinnarna lägger du sedan botten plattan. Tar de fyra sista skruvarna och skruvar ner uppifrån, med hjälp av de fyra muttarana som du sätter under öglorna... klart !!!

och glöm inte att efterdra skruvarna efter ett tags användning...

• alisha

tack för eran hjälp.... jafick hjälp av en kompis så vi lykades sätte ihop dom tillsammans. nu är båda mina sängar klara.... =) dom väntar på att bli andvända av tvillingarna som kommer snart.

Svar på tråden gulliver barnsäng ...montering