• BlueBlue

Nezeril och tysk salami.....två skilda saker=) Men är de farliga vid graviditet?

Jag har haft nästäppa nu i någon månad och är i v 20. Har använt nezeril under hela perioden. Jag vet att man blir beroende men den viktigaste frågan är om det är farligt för bebisen. Någon som vet?

Tysk pepparsalami...himmelskt gott=) Men är det farligt för min lilla bebis? Jag köper bara direkt från charken.

Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Nezeril och tysk salami.....två skilda saker=) Men är de farliga vid graviditet?
  • Signatur

Nezeril kan man använda under graviditet, det är inte farligt för babyn.

• lata kocken Johanna

fråga om den är lufttorkad eller kallrökt - isåfall ska du inte äta den

annars är det helt OK

• BlueBlue

Ok....tyvärr så är nog tysk salami kallrökt. Får helt enkelt sluta äta då. Det som är så gott....*suck*

• Pion75

I England "får" man inte använda nässpray när man är gravid (min syster är också gravid och bor där). Jag vet inte riktigt varför det anses dåligt, men hon har i alla fall köpt Nezeril för barn här hemma och använt.

• Umbra

Och jag som åt tysk salami förra veckan...trodde inte att det var nån fara *suckar*

Svar på tråden Nezeril och tysk salami.....två skilda saker=) Men är de farliga vid graviditet?