• korven72

Få bort Salsyvase?

Min son var alldeles torr i hårbotten pga att han haft scharlakansfeber och "flår" på händer, fötter och huvud.

Jag hittade en tub salsyvase (stavas nåt såntdär) och kletade in huvudet. Kommer ihåg att det var svårt att få ur, men inte SÅHÄR SVÅRT!!!

Nån som har nåt bra tips förutom schampo för att få ut det ur håret?

• Svar på tråden Få bort Salsyvase?
  • Sarah å Leia

Jag har inget bra tips, men fick i tre dagar tvätta dotterns hår efter användning, och först fjärde dagen var det inte så fettigt längre

• Teskedsmamman

Jag har behandlat alla mina killar och den senaste 2 gånger hittills... jag tvättar med vuxenschampo, sist tog jag clearasil mjällschampo för fett går och det var borta på ett par schamponeringar på raken.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Nattljus

Yes diskmedel, låter helt knäppt, men löser fett otroligt bra och är skonsamt mot huden.

Ta i i torrt hår och skölj noga.

• korven72

har testat vuxenschampo nu och det har blitt lite bättre.
    Imorgon blir det YES hehe... Stackarn kommer att hata att schamponera sig ett tag framöver

• Sasson

Ett tips annars är väl att kamma, kamma, kamma... När dottern hade skorv och jag tog i olja fick jag inte bort det med schampoo. Men jag kammade o kammade och då fick jag bort det. Konstigt men sant. Har kammat bort oljan flera ggr. Fattar inte riktigt hur det går till

Svar på tråden Få bort Salsyvase?