• mmmja

Det längsta namnet

Vilka är de längsta namnen du sett/hört? Det kan vara både stavningar och helt enkelt långa pga uttalet ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-19 22:58
    PS: namnen känns ju oftast längre om de innehåller fler vokaler, även om det inte är så långt =)

gärna 10 bokstäver eller fler =)

• Svar på tråden Det längsta namnet
  • Theodoris

Det enda jag kommer på på rak arm är det min son heter Christopher = 11 bokstäver.

• mli82

maximilimum. hahah det kanske inte ens stavas så =)

• mmmja

Ja, det var långt faktiskt! Väldigt fint, gillar det namnet! inte så jobbigt att uttala heller...

jag måste ta ett: Evangelina
    det är ju bara huur långt som helst att säga
    och ett till: Alejadrina, eller Alexandrina, också riktigt långt

• mmmja

Ja, det var långt faktiskt! Väldigt fint, gillar det namnet! inte så jobbigt att uttala heller...

jag måste ta ett: Evangelina
    det är ju bara huur långt som helst att säga
    och ett till: Alejandrina, eller Alexandrina, också riktigt långt

• Theodoris

mli82; Varför tycker du margareta är långt? På grund av stavningen eller uttalet?

• mmmja

Kom på ett till!
    Marianella

• mli82

Theodoris; på pga uttalet

• Theodoris

mli82; Ok. Jag heter nämligen det i tredje namn och mina kära föräldrar la till ett h i stavningen till på köpet. Så det stavas Margaretha. Snacka om att krångla till det.

• Irme

Osäker på stavningen, men ett namn jag kommer ihåg från bibeln är Nebudkanessar. Andra jag hört/sett är:
    Agamemnon
    Alessandro
    Bartholomew
    Desdemona

• Theodoris

De längsta namnen har nog dokusåpa "kändisar"
    Robinson Robban
    Big Brother Carolina
    Lets Dance Lasse
    m.fl

• Sanda

Om man ska tala om att att krångla till namn så såg jag en som stavade Kevin som Kevhyn, de där förstår jag mig bara inte på...lite OT sorry

Kolla in min viktblogg!
  • Theodoris

Sanda; Känner till det där med att krångla till stavningar. En släkting till mig stavar sitt namn Yezica.

• mamma2004

Min kusin var gift med en kille från Afrika någonstans... Han hade 16 namn varav två av dem var: Onolele Bakinulele, vet inte om jag fick stavningen rätt, men i alla fall så hade han ett lättare namn som tilltalsnamn .

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
Svar på tråden Det längsta namnet