• sarana

När började era barn greppa eller lyfta saker?

När började era barn greppa eller lyfta saker? Min tre månaders har inte börjat med det än.

• Svar på tråden När började era barn greppa eller lyfta saker?
  • sagogryn

Våran son är tre månader och han kan ta tag i saker som man ger honom, men han tar inte upp saker själv. Ibland får han tag i saker av misstag också och då brukar han bli förvånad när han ser att han har något i näven.... Men än så länge är det ganska klumpigt även när han håller i saker.

• MarcusEmelinJosefinesMamma

Hejje!
    jag har en liten kille på 3 ½ månad som kan ta saker som amn ger honom men hans stora hobby är att smaska på sina händer å prata å bubbla (leka me rösten) De kommer när de kommer *s*

• Idas mamma

Ida var drygt 3 ½ när hon greppade och lyfte. Enbart greppade var tidigare kommer inte ihåg riktigt när. Nu är det kul med skallror och sånt. 4 mån på Söndag.

• Martea

Hej. Vår Edward blev 4 mån. igår och han har just börjat greppa och allt som han får tag i åker mot munnen...

• Pooh

Fyra månader ungefär är de när de kan börja gripa. Innan dess griper de för att de har gripreflexen, men den försvinner där vid 3-4 månader tror jag och då börjar de gripa av ren vilja

• pl77

Min son är fyra månader och har kunnat ta saker ett tag......Han var kanske runt 3½ månad skulle jag tro när han började så skakigt försöka sikta in handen dit han ville.

• nelly 1

Rasmus är 3 månader och allt ska in i munnen

Svar på tråden När började era barn greppa eller lyfta saker?